Administratör till väletablerat företag i Göteborg!

Administratör till väletablerat företag i Göteborg!

Har du erfarenheter som administratör och söker nya utmaningar, kanske har du erfarenheter av ekonomifrågor? Trivs du i en bred roll med många kontaktytor där du får arbeta självständigt?
Då har vi på Adecco tjänsten för dig


Om tjänsten

Som administratör kommer du först och främst att hantera interna verksamhetssystem (arbetsorder, fakturering, krediteringar, rapporter, omplaceringar, nya avtal och kunder mm). Du kommer att ha mycket telefon och mailkontakt med både interna och externa kunder. Vidare kommer du att utreda om skada/brott/påverkan omfattas av försäkring och ha tät dialog med företagets försäkringsansvarige inför besked för kunder. Du kommer också att ha uppföljningar av upparbetad bonusgrundande volym per kund och KC och skapa underlag för reglering av bonus. Vidare kommer du att tolka avtal, överenskommelser och dialog med såväl säljare som kund angående aktuell bonus. Du kommer också att vara ansvarig för affärsutvecklingsprojekt.

Uppdraget är med start omgående och kommer att pågå i ett år.
Arbetstiderna är på heltid, vardagar ca. kl. 07.00-16.00.
Du kommer att bli anställd hos Adecco och arbeta hos vår kund som är belägen på Hisings Kärra.

Om dig
Du som har minst 3-4års yrkeserfarenhet, gärna som administratör kommer snabbt att komma in i arbetet. Har du goda datakunskaper, framför allt i Office-paketet samt har lätt för att lära dig nya system, så är detta tjänsten för dig. Du får även gärna ha ett intresse för ekonomi.
Då du kan komma att ha vissa internationella kontakter är du van vid att använda såväl svenska som engelska i det dagliga arbetet, både i tal och i skrift.

Du är en glad och framåt person som trivs bra med administrativa arbetsuppgifter och som gärna tar egna initiativ och kommer med idéer. Din fallenhet för att strukturera upp och utföra arbetet noggrant kommer att komma väl till pass och din förmåga att stå på dig i de situationer som kräver det gör att du når stor framgång.

Viktigt för tjänsten är:
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Ha ett intrese för ekonomi
  • Flytande i svenska och engelska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 12 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Isabell Josefsson via isabell.josefsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Assistent, Ekonomi, Adecco, Konsult, Hisings kärra
Mer info
Kontaktperson Isabell Josefsson
Telefon 08-100500
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 10 okt (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.