Logistik- och inköpskoordinator av säljande varumärken

Logistik- och inköpskoordinator av säljande varumärken

Acreto AB startades 2005 och är ett framgångsrikt växande bolag med 18 anställda, varav 16 på vårt kontor i Göteborg. Med fortsatt tillväxt genom fler varumärken och fler kunder, behöver vi förstärka teamet med en logistik- och inköpskoordinator. Tjänsten innebär att hantera vårt logistikflöde, så att vi har kapacitet att fortsätta vår tillväxtresa. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från logistik- och inköpsadministration, samt gärna någon form av utbildning inom spedition och logistik. Vidare söker vi en nyfiken och positiv kollega som trivs i en roll som kräver eget ansvar, noggrannhet och god kommunikationsförmåga med kollegor, leverantörer och samarbetspartners.

Acreto är en svensk importör och distributör för 13 st mer och mindre kända varumärken. Vi säljer produkter inom flera kategorier, allt från myggskydd, infravärme, värmekläder till hushållsartiklar mm. Några av våra stora varumärken är: Crock-Pot slowcookers, Thermacell myggskydd och FoodSaver vakuumförpackare.

Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att se till att få hem vårt gods från Asien på bästa sätt, ha koll vad som finns på lagret och göra beställningar när så krävs. Till din hjälp har du flera kollegor och ett bra affärssystem (SAP Business One). Du kommer också vara kontaktperson mot vårt 3PL och säkerställa att samarbetet löper på effektivt och smidigt framöver.

Har du speditörsbakgrund med viss erfarenhet från inköp, så är rollen klippt och skuren för dig. Du kommer vara ena benet i vår Supply Chain-grupp och eftersom vi inte är så många i teamet, får vi alla hjälpas åt med det som ska göras. Det kan innebära att du vid behov får stötta upp på telefonslingan och hjälpa till med inkommande ordrar från våra kunder, så att flödet på både in- och utleveranser flyter på. Vi räknar med att du tar ansvar, kavlar upp ärmarna och hugger i när det behövs.

Om tjänsten i korthet:
  • Inköp - Ha kontroll på lagernivåer, registrera inköpsordrar, leveransbevakningar, prognoser.
  • Fraktupphandlingar/avtal - säkerställa att vi har bra samarbetspartners
  • Frakt/transport - Dokument, se till att vi får rätt dokument, ha kontakt med speditörer, tull, sköta inleveranser (systemmässigt) samt hantera transportreklamationer
  • 3PL - kontaktperson mot lagret, ge prognos på inkommande gods, inventering, ansvara för SOP, ompackningar och integrationer
  • Ekonomisk hantering - attestera fakturor från leverantör, 3PL, tull osv
VEM ÄR DU?
Vi är ett engagerat, öppet och trevligt gäng och värdesätter att du kan bidra med driv, positiv energi och ett glatt humör. För att trivas i rollen kan du se helheten, samtidigt som du har sinne för detaljer, ordning och struktur. Du bör trivas i en miljö där du måste dels måste fånga snabba puckar men samtidigt kunna planera och jobba långsiktigt.

Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom logistik och för att komma i snabbt in i din roll ser vi även att du har tidigare erfarenhet från att hantera logistikflöden och det är starkt meriterande om du även har en bakgrund från inköp.

Vill du vara en viktig medarbetare på ett företag där miljön är utvecklande och tillväxtdriven och där allas strävan är att det ska vara kul att gå till jobbet?Känner du igen dig i beskrivningen att du uppfattas som prestigelös, nyfiken, noggrann och att du är en person som sprider positiv energi, då tycker vi absolut att du ska söka tjänsten!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén och researcher Helen Rubin. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0735-21 65 31 eller kajsa.sanden@salesonly.se. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 48 Varmt välkommen med din ansökan!

Om acreto
Acreto växer och har sedan 2017 gått från 12 till närmare 20 anställda med en omsättningsökning från 58 mkr 2015 till 115 mkr för 2018. Målsättningen för 2022 är 300 mkr.

Vi brukar säga att vi är engagerade i det vi gör och att vi trivs på jobbet. Vi tror att det är den personliga inställningen som gör att vi lyckas. Hos oss är förändring det naturliga tillståndet och när vi söker efter nya medarbetare, letar vi efter de som har den inställningen. Det ska vara roligt att jobba, vi ska känna oss stolta över det vi gör och i förändringar ser vi möjligheter. Här har rätt person möjlighet att bli delaktig i Acretos framtida utveckling. Läs mer här
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Försäljningschef, Butik, Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av SalesOnly
Sista ansökningsdag 26 dec 2019 (34 dagar kvar)