Vill du utvecklas inom First Line Support?

Vill du utvecklas inom First Line Support?

Söker du efter ett meriterande sommarjobb inom First Line Support? Då kan vi ha tjänsten för dig! Som IT-support hos Transtema får du en variationsrik vardag med fokus på att ge bästa möjliga support till interna medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan.

Information om uppdraget

I rollen som IT-support hos Transtema Network Services får du möjlighet att utöva samt bygga kunskap i praktiken samtidigt som studentkassan drygas ut. Här blir du del av en positiv och social arbetsgrupp samt en viktig stöttepelare för övriga kollegor på kontoret. Tjänsten är en mix av kundsupport där du ansvarar för att ta emot och hantera förfrågningar via telefon och mail samt intern IT-support. Arbetet kommer vara förlagt heltid under sommaren v.27-32 och ambitionen är att du efter sommaren arbetar kvar på deltid cirka 2 dagar i veckan i en supportkoordinatorroll. Du kommer arbeta på plats i fräscha nyrenoverade lokaler med ett öppet kontorslandskap på huvudkontoret i Mölndal med goda trafikförbindelser kollektivt.

Du erbjuds
  • Ett meriterande sommarjobb med chans till deltid i höst
  • En social arbetsroll med många kontaktytor
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som First Line Support på Transtema Network Services blir du första kontaktytan för intern personal vid IT-relaterade frågor. Kontakten sker via telefon, mail och fysiska möten. Du kommer ta emot IT-ärenden från medarbetare och antingen lösa dem själv eller lotsa vidare till rätt person internt.

Rollen innebär ett stort ansvar när det kommer till personligt bemötande. Därav är det en självklarhet för dig att ge förstklassig service vid varje kontakt.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Felsöka problem kring uppkopplingar till nät, mailkonton eller hårdvara
  • Installera samt skicka datorer och telefoner åt medarbetare
  • Skapa och administrera användarkonton, behörigheter och rättigheter
Vi söker dig som
  • Studerar på minst 50% och har minst 1 år kvar på dina studier
  • Har tidigare erfarenhet av serviceyrke, med fördel kund- eller IT-support
  • Har en god förståelse för grunderna inom IT
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och skrift
Det är meriterande om du tidigare arbetat med IT-support i företagsmiljö.

För att passa i rollen tror vi att du är en peson som är nyfiken och trivs med att ta dig an och analysera problem. Samtidigt som du är lyhörd och arbetar bra med andra människor har du en stark känsla för service. Du har en förståelse för andras upplevelser och finner en drivkraft i att ge alla kunder/medarbetare så bra service som möjligt. Du agerar även lugnt, stabilt och kontrollerat i tidspressade situationer.

Övrig information
  • Start: V.27 eller tidigare enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid v.27-32, därefter ambition om deltid
  • Lön: Timlön
  • Placering: Mölndal
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Transtema Network Services önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Transtema Network Services arbetar med bygg, drift samt underhåll av nätinfrastruktur. Här ges du möjlighet till personlig utveckling och meriterande erfarenheter inom IT-området. Klicka dig in på Transtema Network Services hemsida och läs mer om deras verksamhet!