Vill du jobba i en spännande roll med både IT-support och kundservice hos Open?

Vill du jobba i en spännande roll med både IT-support och kundservice hos Open?

Vill du arbeta i en innovativ miljö hos Open som är marknadsledande inom betalningslösningar? Då är detta jobbet för dig! Det går bra för Open, de växer och tar nu nästa steg på marknaden. Här får du möjligheten att arbeta med 1st line support och kundservice på deras huvudkontor. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Opens räkning en IT-support person till deras Göteborgskontor ute på Lindholmen.

Open är ett företag som erbjuder lösningar för kassa- och betalsystem inriktat mot restaurangbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, mobil och terminaler. Här jobbar du nära både kunder och produkter där vägen från idé till genomförande är kort. Kundlistan är imponerande - Open har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry, Hemglass & Bar Himmel.

Open har kontor runt om i Norden. De behöver nu ytterligare förstärkning i sitt supportteam i Göteborg, där din roll inom IT-suport blir betydelsefull för verksamhetens expansiva fas. Du kommer att få sitta i fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret kommer du att ingå i ett team där du tillsammans med dina kollegor arbetar mot gemensamma mål och levererar service till företagets kunder.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Open. Uppdraget är på heltid i 6 månader med god chans till förlängning.

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer din huvuduppgift vara att svara i telefon och försöka lösa kundens behov eller problem. Du ansvarar för att koordinera och samordna dina ärenden vidare inom teamet, vilket kommer att bli en viktig del av ditt arbete. Vidare kommer du sätta upp ärenden och eskalera dessa till Solution Specialist-teamet på ett tydligt och informativt sätt. I arbetet ingår även beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet. Detta kommer du ta dig an när du är varm i kläderna. Du kommer även i viss mån att jobba med kundservice där det kommer att innebära mycket kundkontakt då du under en del av arbetsdagen ansvarar för inkommande samtal där du löser kundernas frågor kring sina fakturor och användning av deras produkter. Du kommer även att ansvara över vissa administrativa ärenden och ha kontakt med bank och Opens interna ekonomiavdelning

Du kommer i denna spännande roll till exempel att:

Supportera kunder över telefon, chatt och mejl
Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Ansvara för problemlösning och återkoppling till kund
Vid uppdragsstart kommer du att tilldelas en mentor med flera års erfarenhet inom området som du har daglig kontakt med för att komma in i arbetet på bästa sätt.
Svara kunder på fakturafrågor över telefon och mail
Administrera enklare delar kring faktureringen
Skapa rutiner och lathundar för din roll

Vi söker dig som
  • Har IT-genen och ett stort intresse för teknik, databaser och nätverk
  • Talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska, då detta krävs i kommunikationen med kunder och kollegor
  • Besitter kunskaper i Windows produkter då Opens mjukvara bygger på Windows operativsystem
  • Tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat yrke, gärna arbetat med kassa- och betalsystem samt kundbemötande
Det är meriterande om du har:
  • Har B-körkort
  • Läst en IT-utbildning, gärna kopplat till nätverk
  • Erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter
  • Erfarenhet av att kommunicera obehindrat på norska, danska eller finska
Som person är du serviceminded och arbetar kommunikativt och lösningsorienterat när du hjälper kunder. Du kan på ett pedagogiskt sätt sätta dig in i kundernas problem och med noggrannhet och utan stress få problemen lösta. Du har en god initiativförmåga som gör att du kommer med idéer och tankar till ditt arbetsteam. Här kommer även din tävlingsinstinkt in där du tillsammans med teamet tävlar om att alltid erbjuda bäst service på bästa tid!

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning

Placering: Lindholmen, Göteborg

Kontaktuppgifter: Consultant Manager, Jenny Grönqvist

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Opens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Open på deras hemsida.