VD-Assistent till innovativt och globalt bolag inom Biotech

VD-Assistent till innovativt och globalt bolag inom Biotech

Vår kund söker nu efter en person som kan stötta deras VD i dennes dagliga arbete. Du kommer i din roll att få arbeta i nära samarbetet med företagets ledning i en roll som blandar koordinerande och kommunikativa arbetsuppgifter. Vi letar efter dig som är driven, strukturerad och inte är rädd för att ta för sig. Ta chansen och sök redan idag, då tjänsten skall tillsättas omgående!

Information om uppdraget

I din roll som VD-assistent kommer du att arbeta i ett bolag inom Biotech. Företaget är en global leverantör av teknologi, produkter och tjänster som hjälper deras kunder att bättre förstå och bemästra biologiska frågor. Företaget utvecklar och marknadsför innovativa teknologiska lösningar som hjälper forskare inom life-science. Deras produkter återfinns idag i mer än 1 800 laboratorier, inklusive samtliga större medicintekniska bolag, i över 60 länder. Företaget är med och skapar viktiga produkter för framtidens medicin.

Du erbjuds
  • En roll där du får arbeta nära företagets ledningsgrupp
  • En blandning av både koordinerande samt kommunikativa arbetsuppgifter
  • En roll i ett globalt och innovativt företag
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Schemaläggning av lokala samt internationella möten och konferenser.
  • Koordinering av resor och bokningar av biljetter och andra nödvändiga resehandlingar
  • Sammansättning och publicering av interna organisatoriska veckovisa uppdateringar
  • Hantering av det interna bokningssystemet av bilar
  • Assistera vid och sammanställa mötesanteckningar
  • Koordinering av både mindre och större interna events
  • I övrigt förekommande koordinerande arbetsuppgifter och stöttning av ledningsgruppen.
Vi söker dig som
  • Obehindrat skriver och talar svenska och engelska
  • Har goda kunskaper inom officepaketet
  • Har erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll som innefattat arbetsuppgifter så som rapportering, resebokningar samt schemaläggning
  • Har arbetat i en kommunikativ roll som innefattat kommunikation med både interna och externa aktörer och är van vid att presentera och rapportera resultat
Som person är du:
  • Driven och ihärdig
  • Samarbetsorienterad
  • Problemlösande
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Placering: Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se