Systemtekniker till CANEA

Systemtekniker till CANEA

CANEA i Göteborg utökar nu sitt eftermarkandsteam med en systemtekniker. Tjänsten passar dig som är ny i karriären och vill ha en tjänst med fokus på både teknisk problemlösning, systemfrågor och kunddialogen. Här tilldelas du både en personlig mentor och erbjuds gott om kompetensutveckling. Låter detta som något för dig ser vi fram emot din ansökan!

Information om uppdraget

Eftermarknadsteamet på CANEA består av ett härligt gäng på 6 personer som tillsammans ansvarar för förvaltningen av den egenutvecklade produkten CANEA ONE. Som systemtekniker blir du en del av det här teamet och kommer främst arbeta med uppgraderingar och teknikbeställningar och även till viss del med teknisk support.

Du erbjuds
  • Ett företag med stark kultur som präglas av ödmjukhet, prestigelöshet och hjälpsamhet
  • En gedigen introduktion och utbildning när du är ny i rollen och kommer löpande erbjudas utbildningar i CANEAs egna sortiment för kompetensutveckling
Arbetsuppgifter

Huvuduppgiften i rollen som systemtekniker kommer att vara att uppgradera det egenutvecklade systemet CANEA ONE efter beställningar från kund. CANEA ONE är ett webbaserat system som hjälper kunderna att bli mer effektiva i sin vardag med dokument-, projekt- och ärendehantering samt processmodellering och strategi med måluppföljning. Du kommer att supportera kunderna löpande i deras frågeställningar rörande CANEA ONE, utöver uppgraderingar kan det gälla allt från användning och konfiguration till tekniska beställningar och frågor rörande systemet och IT-miljön.

Du kommer exempelvis att:
  • Planera och genomföra uppgraderingar i systemet efter beställning från kund
  • Ha löpande kunddialog över mejl, telefon och ärendeflödet kring tekniska och systemspecifika frågeställningar
  • Arbeta med webb-, server- och systemfrågor samt konfiguration
  • Felsökningar och test av nya releaser
Vi söker dig som
  • Har en relevant YH- eller högskoleutbildning inom it
  • Har kunskap inom systemadministration/konfiguration och it-support från utbildning eller arbetslivserfarenhet
  • Arbetat i en kundorienterad roll tidigare
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
  • Arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom it-support antingen innan, under eller efter dina studier
  • Kunskap i relationsdatabaser såsom MS SQL Server
Som person är du kommunikativ och trivs i en kundnära roll med fokus på att lösa tekniska utmaningar. För att trivas och lyckas i rollen ser vi även att du är serviceminded och tycker om att ta egna initiativ.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Göteborg, Packhusgatan 6
  • Frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om CANEA Här!