Supportmedarbetare till OpenSolution

Supportmedarbetare till OpenSolution

Vill du arbeta i en innovativ miljö hos OpenSolution som är marknadsledande inom betalningslösningar så är det här jobbet för dig! Det går bra för OpenSolution, de växer inom kassa- och betalsystem och tar nu nästa steg på marknaden. Här får du möjligheten att arbeta med first-line support på deras huvudkontor. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

Information om uppdraget

Academic Work söker nu för OpenSolutions räkning en supportmedarbetare till deras Göteborgskontor ute på Lindholmen. OpenSolution är ett företag som erbjuder lösningar för kassa- och betalsystem inriktat mot restaurang- och krogbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, webb, mobil, surfplattor och terminaler. Här jobbar du nära kunderna och produkterna där vägen från idé till färdig produkt är kort. Kundlistan är imponerande och OpenSolution har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry, Hemglass & Bar Himmel.

OpenSolution har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Jönköping, Köpenhamn, Oslo och Bergen. OpenSolution behöver nu ytterligare förstärkning i sitt supportteam i Göteborg, där din roll som supportmedarbetare blir betydelsefull för verksamhetens expansiva fas. Du kommer att få sitta i fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret kommer du befinna dig i en entreprenöriell anda som ständigt driver tankar och idéer tillsammans med sälj- och utvecklingsteamet. Lär känna OpenSolution bättre i den här videon:

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos OpenSolution. Uppdraget är på heltid i 6 månader med goda chanser till förlängning eller överrekrytering.

Arbetsuppgifter

Som first-line supportmedarbetare kommer din huvuduppgift vara att svara i telefon och försöka lösa kundens önskemål eller behov direkt över telefon. Du kommer även kunna sätta upp ett ärende och eskalera det till dina 2nd-line medarbetare på ett tydligt och informativt sätt. Du kommer även att ansvara över att koordinera och samordna dina ärenden vidare inom teamet, vilket kommer att bli en viktig del av ditt arbete. I arbetet ingår även en beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet.

Du kommer till exempel att:
  • Supportera kunder över telefon, chatt och mejl
  • Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
  • Ansvara för problemlösning och återkoppling till kund.
Vid anställningsstart kommer du att tilldelas en mentor med flera års erfarenhet inom området som du kommer ha daglig kontakt med.

Vi söker dig som
  • Har IT-genen och ett stort intresse för teknik, databaser och nätverk
  • Talar flytande svenska och har goda engelska kunskaper då detta krävs i kommunikationen med kunder
  • Besitter kunskaper i Windows produkter då OpenSolutions mjukvara bygger på Windows operativsystem
  • Har B-körkort
Det är meriterande om du har:
  • Läst en IT-utbildning, gärna kopplat till nätverk
  • Tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat yrke, gärna arbetat med kassa- och betalsystem
  • Erfarenhet av att kommunicera obehindrat på flera nordiska språk
Som person är du serviceminded och arbetar kommunikativt och lösningsorienterat när du hjälper kunder. Du kan på ett pedagogiskt sätt sätta dig in i kundernas problem och med noggrannhet och utan stress få problemen lösta. Du har en god initiativförmåga som gör att du kommer med idéer och tankar till ditt arbetsteam. Här kommer även din tävlingsinstinkt in där du tillsammans med teamet tävlar om att alltid erbjuda bäst service på bästa tid!

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning
  • Placering: Lindholmen, Göteborg
  • Kontaktuppgifter: Consultant Manager Jenny Grönqvist
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och OpenSolution önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om OpenSolution på deras hemsida.