Support & leveranstekniker till AddSecure Smart Rescue

Support & leveranstekniker till AddSecure Smart Rescue

Vill du arbeta på ett marknadsledande svenskt företag med en väletablerad teknisk produktportfölj som säkrar kritisk kommunikation och data i en uppkopplad värld? Är du en person med stort tekniskt intresse och känsla för struktur och logistik? Då kan detta vara rollen för dig! Här erbjuds du en roll som support & leveranstekniker med mycket fokus på och ansvar över kontorets logistik.

Information om uppdraget

På AddSecure Smart Rescue Nordic arbetar de bland annat med system, lösningar och produkter inom områdena Trygg Skola, Personsäkerhet, Utalarmering (Räddningstjänst) samt lösningar för ensamarbete. Du kommer att tillhöra ett team som ansvarar för leveransen av nya, samt service av befintliga system. Som support & leveranstekniker förbereder, installerar och konfigurerar du kundsystem, hanterar logistik samt inköp av material och utrustning. Du kommer även att diagnostisera och reparera fel, felsöka tekniska problem, ge kundfeedback i rätt tid och stödja utrullningen av nya applikationer.

Arbetsuppgifter
  • Hantera logistik
  • Installera och konfigurera hårdvara och mjukvara.
  • Identifiera hård- och mjukvarulösningar.
  • Felsökning av tekniska problem.
  • Diagnostisera och reparera fel.
  • Att prata med kunder för att snabbt komma till roten av deras problem.
  • Ge snabb och korrekt kundfeedback.
  • Uppföljning med kunder för att säkerställa att problemet är löst.
  • Byte eller reparation av nödvändiga delar.
  • Stödja utrullningen av nya applikationer.
  • Ge stöd i form av procedurdokumentation.
  • Hantera flera ärenden samtidigt.
  • Testa och utvärdera ny teknik.
Vi söker dig som
  • Har relevant teknisk utbildning eller erfarenhet.
  • Har tidigare erfarenhet av teknisk support, skrivbordssupport eller liknande roll.
  • Har erfarenhet av fjärrskrivbordsapplikationer och helpdeskprogramvara.
  • Är uppmärksam på detaljer och har god problemlösningsförmåga.
  • Har en utmärkt samarbetsförmåga.
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska.
Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Mölndal
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-konnektivitetslösningar med fokus på kritisk kommunikation och säker data. De pålitliga helhetslösningarna är baserade på teknik för säker kritisk kommunikation som kombinerar konnektivitetsplattformar, programvara och tjänster, skräddarsydda för att möta kundernas behov inom olika branscher.

Mer än 50 000 kunder inom säkerhets- och trygghetsbranschen, räddningstjänst, fastighetssäkerhet och automatisering, byggbranschen, digital omsorg, transport och logistik, elnät, smarta städer m.m. skyddar sina livs- och affärskritiska verksamheter med lösningar från AddSecure. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner, och skapar affärsnytta.

AddSecure använder för närvarande sin expertis inom säker kritisk kommunikation och säker data i lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Rescue, Smart Surveillance, Smart Transport och det framväxande teknikområdet Smart Grids. Huvudkontoret ligger i Stockholm, med ytterligare kontor över hela Europa. Företaget sysselsätter cirka 950 personer i 15 länder. AddSecure är majoritetsägt av fonder som förvaltas av Castik Capital, en europeisk private equity-fond med en långsiktig strategi för värdeskapande.