Vill du hjälpa människor världen över att få en bättre sömn? Är du införstådd i vikten av god service och kan konsten att skriftligen vända en missnöjd användare till en ambassadör? Sleep Cycle är världens största sleep tracking app med miljontals användare varje natt och söker just nu en kundtjänstmedarbetare! Ansök redan idag - vi tillämpar löpande urval.
Information om uppdragetAcademic Work söker för Sleep Cycles räkning en kundtjänstmedarbetare som skriftligen kommer hantera inkomna ärenden från applikationens användare. I rollen kommer du dessutom ges möjligheten att ansvara för det proaktiva arbetet för att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen. Du kommer även att ansvara för kontorets arrangemang och ordning i helhet. Detta innebär allt från inköp av diverse saker som behövs på kontoret, till att ordna after work och annan aktivitet. Initialt kommer du att få en upplärning och introduktion, sedan kommer behovet att se lite olika ut under sommaren och framåt. Det är en deltidstjänst som kommer vara heltid några veckor under sommaren sedan gå över till ca 2 dagar i veckan.
Stämningen på kontoret är avslappnad och prestigelös. Dina blivande kollegor är handplockade experter inom sitt område som värderar att ha roligt på jobbet. Mottot frihet under ansvar är väl etablerat och kontoret är beläget på Gårdatorget 1 i centrala Göteborg med närhet till det mesta! Kontoret kommer att flyttas till nya skyskrapan Kineum inom närmsta tid.
Detta är ett konsultuppdrag där du initialt kommer att vara anställd av Academic Work och det finns goda möjligheter att bli överrekryterad till Sleep Cycle, förutsatt att alla parter är nöjda. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ArbetsuppgifterI rollen som kundtjänstmedarbetare på Sleep Cycle kommer du att mötas av en bred och varierande roll. Du kommer att arbeta såväl hands-on med inkomna kundärenden, men det kommer även vara ett stort fokus på det proaktiva arbetet. Rollen passar således dig som tycker om att ta initiativ och komma med förbättringsförslag. Vidare kommer du till exempel att:
- Hantera inkomna kundärenden
- Ha ett nära samarbete med 2nd-line support för att hitta den bästa lösningen
- Hålla organisationen uppdaterad om trender & förändringar
- Ta hand om inköp till kontoret utifrån behov
- Arrangera after works, kickoffs och andra aktiviteter
- Ha kontakt med eventuella tredje parter (städfirma, larmbolag, hyresvärd m.m)
Vi söker dig som
- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat
- Har ett stort tekniskt intresse för appar och smartphones
Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet som kundtjänstmedarbetare
- Har tidigare erfarenhet av affärssystemet Zendesk
Som person är du:
- Kommunikativ
- Serviceinriktad
- Problemlösande
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Deltid
- Placering: Gårda, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.