Rekryteringsassistent- och kontorskoordinator på deltid!

Rekryteringsassistent- och kontorskoordinator på deltid!

I rollen som Rekryteringsassistent- och kontorskoordinator får du möjligheten att bli en del av ett mindre snabbt växande bolag. Du kommer i ett tidigt skede att få axla ett stort ansvar och dessutom få möjligheten att samla på dig meriterande erfarenhet inför framtiden. Studerar du idag en utbildning inom HR, personal eller ekonomi är det här rätt roll för dig! Ansök redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande.

Information om uppdraget

Academic Work söker nu en Rekryteringsassistent- och kontorskoordinator till ett globalt ledande ingenjörsbolag inom fordonsindustrin. Bolaget har som ambition att växa snabbt under året, och här kommer du ha en central roll i att hjälpa dem att hitta deras framtida anställda. Du kommer framför allt att stötta chefer i den inledande fasen av rekryteringsprocessen, där du bland annat kommer att få skriva annonser, genomföra search samt hålla en första telefonavstämning med intressanta kandidater.

Du erbjuds:
  • Arbeta i ett mindre och familjärt företag som präglas av engagemang och kommunikation
  • Samla på dig meriterande erfarenhet inom rekrytering och HR-administration
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Skriva och publicera annonser
  • Kravprofilstagning
  • Selektering
  • Search
  • Genomföra telefonavstämningar och boka intervjuer
Utöver att vara delaktig hela bolagets rekryteringsprocess kommer du även vara ansvara över den dagliga driften på kontoret. Du kommer bland annat se till att kontoret är rent och fint samt vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som

Vi söker dig som:
  • Studerar på efetrgymnasial nivå inom HR, ekonomi alternativt arbets- eller beteendevetenskap
  • Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är meriterande om du
  • Har tidigare erfarenhet från arbete inom administration, service och kundkontakt
  • Har arbetat med rekrytering
Som person är du:
  • Prestigelös/Personlig mognad
  • Flexibel
  • Sjålvgående
För att lyckas i rollen behöver du dessutom ha en utpräglad can-do mentalitet och trivas i en roll där du får ta egna initiativ och "hugga i" där det behövs. Du behöver även ha ett stort driv och vara noggrann i ditt arbete.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Deltid cirka 16-20 h/veckan samt eventuellt mer i sommar. Arbetstiderna är flexibla då du själv väljer hur du kan arbeta vecka till vecka. Uppdraget sträcker sig initialt 6 månader framåt.
  • Placering: Göteborg, Lindholmen
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Utbildning
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se