Redovisningsekonom till Adnavem

Redovisningsekonom till Adnavem

I rollen som redovisningsekonom på Adnavem blir du en del av ett nytänkande och ambitiöst team som drivs av att skapa möjligheter och utveckling. Företagets kultur präglas av nära samarbeten mellan avdelningarna, korta beslutsvägar och högt i tak. Vi söker dig med god kompetens inom redovisning, stor initiativkraft och som trivs i nära samarbete med kollegor!

Information om uppdraget

Adnavem har revolutionerat logistikbranschen genom att skapa en unik plattform där köpare och säljare av logistiklösningar kan mötas och skapa gynnsamma och kostnadseffektiva samarbeten. Full transparens och brant digital utveckling är nyckelord som beskriver Andavems verksamhet.

Företaget har verksamhet i Sverige, Shanghai, Singapore och Tyskland med totalt 30 medarbetare varav 15 stycken sitter i Sverige. I Göteborg ligger Sveriges ekonomifunktion som idag består av ekonomichef Helena. I takt med att Adnavem växer så behöver Helena förstärka teamet inom ekonomi. Ekonomiavdelningen präglas, likt verksamheten i stort, av en hög förändrings- och utvecklingstakt. Som redovisningsekonom på Adnavem behöver du trivas med att arbeta utvecklingsorienterat, att vara en del av skapandet av nya processer och se digitalisering som en naturlig del av vardagen. Vi söker dig med hög egen drivkraft, som är van att ta initiativ och som är mån om att alltid leverera hög kvalitet på ditt arbete.

Du erbjuds
  • Ett kvalificerat ekonomijobb i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö
  • Stor möjlighet att växa med verksamheten, utvecklas inom din profession och få vara med och påverka
  • En ljus och fräsch arbetsplats mitt i hjärtat av Göteborg på Kungsportsavenyn
Arbetsuppgifter
  • Bokföring inklusive projektredovisning, avstämning och uppföljning
  • Hantering av in- och utbetalningar
  • Delaktig i månads- och årsbokslut (inklusive avstämning av balansposter)
  • Vara delaktig i utvecklingen kring redovisningsprocesser och andra processer i nära anslutning till ekonomi
  • Fakturering samt övrig administration
Du kommer också i din roll ha tät kontakt med interna och externa kontakter så som med kollegor inom Adnavem, kunder och leverantörer.

Vi söker dig som
  • Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har minst ett års arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete inklusive redovisning
  • Har god datorvana generellt och mycket goda kunskaper inom Excel och Powerpoint
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i skrift och tal
Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet av löneadministration
  • Erfarenhet från logistikbranschen
Som person är du:
  • Självgående, du driver ditt arbete framåt och ser till att hitta lösningar och den information du behöver för att komma vidare.
  • Flexibel och har lätt att ställa om när prioriteringarna förändras och kan arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt.
  • Noggrann och har ett öga för detaljer, du är kvalitetsmedveten.
  • Initiativtagande, du är med och driver utvecklingen framåt, hittar nya lösningar och är delaktig i att digitalisera och utveckla Adnavems ekonomifunktion.
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Placering: Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Adnavems önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adnavem