Receptionist till tränings- och konferenscenter!

Receptionist till tränings- och konferenscenter!

Nu söker vi en receptionist som brinner för service och mötet med människor! I tjänsten kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter kopplade till den dagliga driften och du förväntas ta initiativ för att förbättra arbetet och rutinerna. Om du vill vara företagets ansikte utåt, ta chansen och sök denna tjänst nu då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en receptionist med önskad start i mitten av februari 2020.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som receptionist kommer du vara en central del av servicen mot anläggningens besökande kunder. Rollen innebär en varierande vardag där du tillsammans med övrig driftpersonal ansvarar för att det råder ordning och reda i reception och anläggningen i övrigt. Du kommer att ha ansvar för telefonväxel och mail. I din roll kommer du också att ansvara för försäljning av produkter i receptionen men även lagerhantering för att säkerställa att material och redskap finns till hands.

Du kommer till exempel att:
  • Med en mycket hög servicenivå ta emot och hjälpa kunder och konferensgäster i en föränderlig miljö.
  • Sköta telefonväxeln.
  • Sälja kundens produkter och tjänster, inkl. lagerhantering och produktkomplettering.
  • Tillsammans med övrig driftspersonal ansvara för att det råder ordning och reda i reception och entré samt gym och omklädningsrum. Visst städ förekommer.
  • Arbeta med avvikelsehantering och förbättringar, arbeta efter befintliga rutiner och att utveckla dom vid behov.
Tjänsten passar dig som vill komma till en stabil organisation med en global aktör i ryggen. Här får du som tycker om mötet med människor möjligheten att nyttja din kompetens maximalt men får också chans att skapa värdefulla kontakter.

Vi söker dig som
  • Har receptionsutbildning eller motsvarande erfarenhet av reception, försäljning och/eller kassahantering, gärna från träningsanläggning eller gym.
  • Har god vana av att arbeta i affärssystem, samt erfarenhet av kassa- och bokningssystem.
  • Har förmåga till hög servicenivå, en genuin vilja att hjälpa Kristinedals kunder, är van att möta kunder i olika åldrar och olika nationaliteter och att hålla en hög servicegrad under varierad arbetsbelastning.
  • Har mycket god kommunikativ förmåga på svenska (flytande i tal och skrift) och engelska. Ytterligare språkkunskaper är bra.
  • Har mycket bra simkunnighet (minst 200 m varav 50 m på rygg - simtest kommer att genomföras).
  • Har en avslutad gymnasieutbildning.
Det är meriterande om du:
  • Är intresserad av hälsa kopplat till träning och friskvård.
  • Har god samarbetsförmåga och är lyhörd för olika typer av människor.
Som person är du:

En strukturerad servicemänniska som trivs och drivs av att göra det lilla extra. Du har en positiv utstrålning och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är bra på att skapa relationer och att överträffa kunders förväntningar. Vidare ser vi att du är bra på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt samt tar ansvar för att saker blir gjorda.

Övrig information
  • Start: Mitten av februari 2020 fram till slutet av juli 2020
  • Omfattning: Heltid 100%
  • Placering: Göteborg, Kristinedal
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se