Projekt-och sercicekoordinator med kundfokus

Projekt-och sercicekoordinator med kundfokus

Brinner du för teknik och vill ta ta dig an en ledande roll i hjärtat av en dynamisk organisation? Har du dessutom erfarenhet inom sälj, planering eller Supply Chain Management? Ansök idag och var med att utveckla nya modeller som får framtidens affärer att växa!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en projekt- och servicekoordinator till ett spännande företag som levererar tjänster och lösningar till kunder som primärt finns inom segmenten Papper, Stål, Gruv, Energi, Marin och Livsmedel.

Tjänsten innebär att du har en central roll inom avdelningen för tillståndsövervakning, en process som kontrollerar maskiners tillstånd under drift. Projekten du kommer arbeta med består av produktförsäljning, analystjänster och installationsprojekt och i din roll som servicekoordinator är du med och stöttar hela processen från offerthantering och materialbeställning till genomförande av order. Genom att aktivt kommunicera och planera med samtliga berörda funktioner säkerställer du att leveranserna lever upp till kundernas krav.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt sträcka sig fram till September 2018.

Arbetsuppgifter

Som en del i teamet för tillståndsövervakning kommer du aktivt medverka i sälj- och offereringsprocessen tillsammans med säljare, projektledare och specialister. Du kommer även att driva egna kundprojekt samt säkerställa att en hög kvalitet följs när det gäller koordinering, planering, administration och leverans av verksamhetens serviceerbjudande.
Som spindeln i nätet har du ett huvudansvar för orderhantering, beredning av jobb, planering av resurser, inköp, beläggning och uppföljning av det arbete som utförs hos kund.

Du kommer till exempel att:
  • Hantera kund- och arbetsordrar
  • Arbeta med resursplanering, beredning och optimering
  • Rapportera och fakturera mot kunder
  • Hantera underleverantörer och inköp till projekt samt leveransorganisationen
  • Följa upp projekt och ordrar
Tjänsten passar dig som vill ha en spännande roll i en tillvaro under ständig förändring. Du får tydlig feedback på ditt arbete och har stora möjligheter att påverka den miljö du verkar i. Du kommer ha en central roll i ett bolag som ger dig en djup kunskap om serviceaffären, dess komplexitet och potential.

Vi söker dig som
  • Har en teknisk och/eller administrativ utbildning på lägst gymnasienivå
  • Har dokumenterad erfarenhet av leverans/projektledning samt att koordninera större team med medlemmar från kund, eget företag och externa leverantörer
  • Har teknisk kunskap samt erfarenhet från arbete med sälj, planering och/eller Supply Chain Management
  • Besitter mycket goda kunskaper i Office-paketet, samt god systemförståelse i övriga relevanta datasystem
  • Känner sig bekväm med att arbeta i SAP
  • Behärskar svenska och engelska mycket väl, i såväl tal som skrift
  • Har B-körkort
Det är meriterande om du

* Har kunskap och erfarenhet av tillståndsövervakning

Som person har du en förmåga att planera arbetet mellan olika funktioner på alla nivåer, både hos kund och internt. Du är analytisk och ser helheten såväl som detaljerna, du bryter ner och strukturerar dina projekt samt prioriterar bland dina arbetsuppgifter. Rollen kräver att du har högt kundfokus, är serviceinriktad och förstår affärsmässiga principer. Du kan hantera stressade situationer samt bibehålla lugn och effektivitet under sådana omständigheter. Vidare är du utåtriktad, social samt en teamspelare med god kommunikativ förmåga som har en vilja samt förmåga att utvecklas i rollen.

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Placering: Göteborg

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Om oss

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare, Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork