Orderadministratör till Brigo

Orderadministratör till Brigo

Är du en hejare på att planera och se till att saker händer? Vill du har högt i tak och roligt på jobbet? Brigo söker nu en medarbetare som ska jobba med orderadministration, planering och inköp. Som medarbetare på Brigo kommer du arbeta i en miljö där du blir en viktig del av gruppen, där din insats syns och påverkar. Du kommer att ha ett ansvarsfullt arbete i en omväxlande, dynamisk och kreativ miljö där vi har roligt tillsammans. Vi som arbetar här tycker att det är en utmanande och inspirerande arbetsplats, där vi är lika viktiga som kunderna. Vi har både flextider, friskvårdsbidrag, gym, kollektivavtal och sitter i fräscha lokaler. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Brigo är ett tjänsteföretag som levererar kundunika produkter och koncept inom olika produktområden, såsom demonstrations- och marknadsföringsmaterial samt kundanpassade textilprodukter och möbler för både inomhus och utomhusmiljö. Skillnaden mellan Brigo och traditionella underleverantörer är att Brigo alltid har produkt- och kundfokus. För dem är processen och materialen sekundära. Det gör att Brigo kan leverera bredare produktlösningar, som spänner över flera teknikområden och som skapar större nytta och flexibilitet för kunden.

Läs mer på hemsida Brigo.se

Du erbjuds

Brigo har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och gym på arbetsplatsen. De sitter i fräscha och moderna lokaler på Kryptongatan 20 i Mölndal.
Här erbjuds du ett utmanande och inspirerande arbete. Du kommer att arbeta i en miljö där du blir en viktig del av gruppen, i ett företag där din insats syns och påverkar. Här erbjuds du ett ansvarsfullt arbete i en omväxlande, dynamisk och kreativ miljö med högt i tak där man samtidigt ser till att ha roligt. Brigo drivs av entreprenörsanda och strävar efter att ligga steget före.

Arbetsuppgifter

I tjänsten kommer du arbeta nära Brigos kunder med att hantera kundorders och ge kundsupport samt lägga beställningar till leverantörer. Det är du som är ansiktet utåt och den som ser till att order blir bekräftade och bevakar att varor kommer in i tid för att lösa kundernas behov. Du driver på och följer upp. Du arbetar i flera projekt och är med och tar fram de rutiner och arbetssätt som gäller för de projekt du arbetar med.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Registrera order
  • Göra offerter
  • Kundtjänst/support
  • Inköp/beställa varor
  • Lägga upp nya artiklar
  • Lägga upp nya kunder
Du kommer vara en viktig kugge i företaget. I nära samarbete med övriga kollegor kommer du ha dagliga kontakter med produktion och lagret i Mölndal samt fabriken i Rostarzewo i Polen. Du kommer även ha dagliga kontakter med leverantörer och kunder, både i Sverige och utomlands.

I den egna fabriken i Polen har Brigo kontroll över hela produktionskedjan, från planering och kvalitetssäkring till leverans. Här tillverkas mycket av inredningsprodukterna som ljudabsorbenter, kuddar, dynor, överdrag, gardiner och andra klädselmaterial. Genom en produktionsprocess som bygger på LEAN arbetar Brigo ständigt med att maximera kundvärdet och säkerställa kvaliteten i alla led. Med ett strategiskt läge på kontinenten finns möjligheten att erbjuda snabba leveranser över hela Europa.

Vi söker dig som
  • Har flera års erfarenhet av exempelvis orderadministration, kundservice, inköp, eller försäljning
  • Har vana att arbeta i Office-programmen samt i något affärssystem (Brigo använder Jeeves idag)
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Det är meriterande om du:
  • Har kunskaper i tyska
  • Har arbetat med textil, möbler eller inredning
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning
Vi söker dig med rätt inställning till arbetet, som är bra på att ge service, kan jobba snabbt och effektivt och som trivs att jobba med förbättringar. I din arbetsroll är du noggrann, strukturerad, drivande, serviceinriktad och prestigelös. Du känner ansvar för ditt eget arbete och jobbar lika bra självständigt som i team med andra. Du trivs du med att arbeta med flera uppgifter parallellt och kan hantera förändringar

Övrig information
  • Start: Augusti
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex
  • Placering: Mölndal
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brigos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se