Söker du ett betydelsefullt arbete inom IT, support och utbildning av digital handel? Vill du utöva din pedagogiska förmåga på ett marknadsledande företag? Nu söker Husqvarna Construction dig med avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av supportarbete till rollen som Online Business Support. Varmt välkommen med din ansökan redan idag- vi tillämpar löpande urval!
Information om uppdragetVi på Academic Work söker nu en Business Support Specialist till vår kund Husqvarna som just nu är i en stor digital utveckling där det nya e-handelssystemet New Weborder ska implementeras. Du som Business Support Specialist kommer bland annat att ingå ett team och bidra till vägledning av samtliga medarbetare i säljorganisationen till den nya systemhanteringen samt hantera varierande arbetsuppgifter inom digital handel.
Husqvarna Construction är en av världens största tillverkare av utrustning och diamantverktyg för skärning och borrning i betong, sten, murverk, kakel och asfalt. Deras produkter används i byggbranschen av professionella entreprenörer och hantverkare över hela världen. I dagsläget har dem 2100 anställda och finns representerade i mer än 70 länder. Du kommer att tillhöra kontoret i Jonsered med smidiga kollektivtrafik förbindelser.
Du erbjuds- Mycket god inblick i ett marknadsledande företags förändringsresa till digitalisering
- Många olika kontaktytor med internationella säljbolag runt om i världen
- Gedigen introduktion och upplärning till rollen
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Uppdraget kommer att vara på heltid och startar omgående. Uppdragets längd är på 1 år med eventuell möjlighet till förlängning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ArbetsuppgifterEn central del av rollen är att arbeta med kundsupport och säkerställa att man hittar skräddarsydda problemlösningar. Vidare kommer du även att hålla i utbildningar och förmedla ett nytt system till medarbetare och det är därför av stor vikt att du har en god pedagogisk förmåga och stark social kompetens. Det är viktigt att du i processen av förändringsarbetet är uthållig och tålmodig. Du behöver besitta förmågan att sätta dig in i ett verksamhetsflöde samt hur ett system är logiskt uppbyggt.
Du kommer till exempel att:
- Arbeta med support, felsökning och problemlösning i användandet av e-handelslösningen
- Kommunicera förändringsarbetet och hålla marknaderna uppdaterade om vad projektet innebär
- Hålla i utbildningar samt ta fram utbildningsmaterial till dessa
Det anses högt meritarenade om du har goda språkkunskaper i något språk utöver svenska och engelska, exempelvis i franska.
Vi söker dig som- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har erfarenhet av arbete med kund/marknadssupport
- Har grundläggande kunskaper i Microsoft 365 applikationer som Excel, Powerpoint och Outlook
- Har obehindrade kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift
Som person är du:
- Kommunikativ
- Problemlösande
- Flexibel
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Placering: Göteborg, med möjlighet till distansarbete
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Husqvarnas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.