Office Coordinator

Office Coordinator

Hos detta växande bolag välkomnas du till trevliga lokaler och drivna kollegor. De behöver nu en extra resurs på 40 % som kan stötta organisationen genom att axla olika administrativa och trivselrelaterade uppgifter. En varierande roll som passar dig som är en initiativtagande student och vill bidra till en trevlig arbetsmiljö på ett entreprenöriellt bolag som präglas av ständig utveckling.

Information om uppdraget

Vår kund är en nischad managementkonsultfirma med kontor i centrala Göteborg. Företaget arbetar med teknikintensiva bolag över hela världen, kring frågor rörande innovation och tillvaratagande av ny teknik för stärkt konkurrenskraft. Teamet består av femton managementkonsulter och behöver nu en person som kan avlasta i operativa frågor rörande trivseln på kontoret, sociala events och viss administration.

Du erbjuds
  • En dynamisk och flexibel tjänst där du får möjlighet att påverka rollens utformning.
  • Möjligheten att bidra till den ständiga förbättringen av ett ungt och entreprenöriellt bolag.
  • Drivna och dedikerade kollegor.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Koordinera teambyggande aktiviteter såsom gemensamma konferenser, personalfrukostar och andra sociala event, samt ansvara för uppmärksammande av kollegornas födelsedagar och andra personliga milstolpar.
  • Ansvara för att kontoret hålls i ordning och utgör en trivsam miljö för anställda och gäster (ej städning).
  • Ta emot besökande gäster samt besvara inkommande samtal.
  • Ytterligare arbetsuppgifter, tex enklare ekonomiadministration och/eller framtagning av grafiskt material, kan tillkomma drivet av kompetens och intresse.
Vi söker dig som
  • Studerar på en eftergymnasial utbildning och har 1-2 år kvar på dina studier.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
  • Har god datavana, färmst i MS Office. Kunskaper i InDesign är meriterande.
Stor vikt läggs på de personliga kompetenserna i rollen. Som person är du:
  • Driven, initiativtagande och självgående.
  • Serviceinriktad och hjälpsam.
  • Strukturerad och har en känsla för kvalitet och det 'lilla extra'.
Övrig information
  • Start: Omgående, eller enligt överenskommelse.
  • Omfattning: 40%, tisdag morgon från strax innan kl.8.00, utöver det flexibelt schema. Tjänsten kommer inte att löpa under sommarmånaderna, utan tar vid igen i augusti.
  • Placering: Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se