Oderadministratör till globalt tekniskt företag i Göteborg!

Oderadministratör till globalt tekniskt företag i Göteborg!

Har du ett tekniskt intresse och trivs i nära kundrelationer? Nu söker Voestalpine sin nästa stjärna inom orderadministration. Gillar du också att ha roligt på arbetsplatsen ihop med kompetenta och drivna kollegor är denna tjänsten för dig. Vi ser fram emot din ansökan!

Information om uppdraget

I rollen som orderadministratör kommer du utgå från kontoret i Mölndal och ingå i ett team som idag består av fem vänliga, energifyllda och teknikintresserade personer. Du kommer få arbeta operativt och de fokusområden du kommer arbeta med är teknik, sälj och administration.

För att förstå Voestalpines verksamhet och produktionsutveckling kommer du ha stor nytta av ditt genuina intresse för teknik. Bland annat kommer du arbeta med att ta emot och följa upp offertförfrågningar, administrera orderläggning från kund, ha nära kontakt med deras tillverkning samt säkertställa att logistikflödet går enligt plan.

Detta är en tidsbegränsad anställning tom oktober 2022. Du blir anställd av oss på Academic Work och arbetar som konsult ute hos kunden. Läs mer om voestalpine här!

Du erbjuds
  • Att få bli en del av ett företag där kollegorna trivs och har roligt tillsammans där exempel på aktiviteter kan vara allt ifrån fredagsfika till gemensamma evenemang
  • En hängiven konsultchef under hela din anställning som fungerar som en karriärspartner
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Leverara en högklassig service mot kunderna genom att ha en nära kontakt och vara lösningsorienterad
  • Hantera och följa upp offertförfrågningar
  • Hantera inkommande ordrar som fördelas mellan innesäljarna
  • Ha flera interna kontaktytor mot centrallager och produktionen för specialbeställda artiklar
  • Ha hand om administration gällande orderhantering och leveranser av produkterna mot kund
Vi söker dig som
  • Har ett tekniskt intresse
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av en liknande roll som innesäljare
  • Har erfarenhet av SAP
  • Har arbetat i CRM-systemet Salesforce
  • Har en högskoleutbildning inom IT, ingenjör eller civilingenjör
Som person är du:
  • Initiativtagande
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Omgående!
  • Omfattning: Heltid, tidsbegränsad till oktober 2022
  • Placering: Mölndal, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se