Noggrann Leverantörsreskontra-ansvarig till Ascom

Noggrann Leverantörsreskontra-ansvarig till Ascom

Vi söker dig med ett naturligt sinne för ordning och struktur till denna roll! Som en riktig lagspelare kommer du vara med och driva leverentörsreskontra framåt på Ascoms ekonomiavdelning. Vi välkomnar ansökan från dig som redan har erfarenhet av elektronisk leverantörsreskontra från ett större bolag och du kommer att få en viktig roll på avdelningen á 7 personer. Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval!

Information om uppdraget

Vi söker en leverantörsreskontra-ansvarig till Ascom. Ascom är en global leverantör av informations- och kommunikationsteknik för hälso- och sjukvården.

I denna roll kommer du vara en del av ett härligt team med mycket samarbete. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen och jobba i ett sammansvettsat team på 7 personer. Ascom satsar långsiktigt på sina medarbetare och din företrädare har arbetat i rollen i 6 år, men nu väntar nya utmaningar internt.

Du erbjuds
  • En plats i ett engagerat team där alla tar ett gemensamt ansvar
  • Ett ansvar för leverantörsreskontran
Detta är ett konsultuppdrag och du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som leverantörsansvarig kommer du att arbeta löpande med leverantörsreskontran. Du kommer dessutom vara ansvarig för denna funktion internt.

Du kommer exempelvis att:
  • Arbeta operativt med fakturahantering
  • Kodning av ankomna fakturor och se över bokföringen samt korrekt hantering av moms
  • Jobba med förbättringar av processer och rutiner
  • Valutaomräkningar och periodiseringar
  • Ansvara för fakturahanteringssystemet Exflow
Vi söker dig som
  • Har minst 3 års praktisk erfarenhet av elektronisk leverantörsreskontra, varav stora delar på ett större bolag
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Har förståelse för bokföringsprocessen och vad som händer i de olika stegen
Det är meriterande om du har erfarenhet av Axapta/Microsoft Dynamics AX 2012.

Som person är du:
  • Strukturerad
  • Noggrann
  • En duktig teamspelare
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Hisingen
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om företaget på deras hemsida Ascom.