Kundtjänstmedarbetare till GLA Aircargo!

Kundtjänstmedarbetare till GLA Aircargo!

Trivs du i en fartfylld roll där du får jobba med att ge bra service och skapa kundnöjdhet? Är du serviceminded, noggrann och är van vid att arbeta i datormiljö, då tror vi att du kan vara den vi söker! Hos GLA Aircargo erbjuds du ett roligt och flexibelt arbete där du arbetar tätt tillsammans med ett härligt team!

Information om uppdraget

Som kundtjänstmedarbetare hos företaget erbjuds du ett roligt, fartfyllt och varierande arbete i ett härligt team! Här jobbar du i en supportfunktion med telefon och dator som ditt främsta verktyg. Dina arbetsuppgifter består bland annat av dokument- och orderhantering för ankommande och avgående gods. Du kommer ha nära kontakt med olika myndigheter såsom Tull- och Jordbruksverket, och inte minst företagets kunder. Varje medarbetare representerar företaget och ditt bemötande är en viktig del av hur våra medarbetare och kunder uppfattar oss. Därför är det viktigt att dina värderingar stämmer väl med företagets värderingar. En viktig del i rollen är att serva flygbolag och speditörer genom att bistå med information och svara på frågor - det är därför viktigt att du tycker om att ha nära kundkontakt. Du kommer att ha varierande arbetstider där kvälls men även helgarbete ingår.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundtjänstmedarbetare är du företagets ansikte utåt där du hanterar inkommande ärenden via mail eller telefon. Du kommer att arbeta inom team men även i största allmänhet ha mycket kontakt internt, med olika avdelningar. Tjänsten innebär stundtals ett mycket varierat arbetstempo med varierade arbetsuppgifter, som ibland behöver drivas parallellt för att kunna leverera i tid till deadline.
  • Ansvara för registrering och hantering av dokument för ankommande och avgående sändningar, i GLA:s system
  • Kontrollera och säkerställa att dokumentering är klar och ev återkoppla till kund
  • Supportera kunder, leverantörer och myndigheter
  • Lösa ev frågor från kund inom beslutad servicenivå
  • Viss uppdatering av register
  • Rapportera avvikelser samt föreslå förbättringar i rutiner, system eller annat som kan leda till bättre effektivitet eller service för interna eller externa kunder
  • Följa GLA:s processer, rutiner och policys
  • Främja ett gott arbete inom kvalité, miljö, arbetsmiljö och säkerhetskultur
Vi söker dig som
  • Är noggrann med god förmåga att organisera sitt arbete
  • Har stark känsla för kundservice
  • Har social kompetens - Bra på att möta kunder, medarbetare och andra kontakter via telefon, mail och i personliga möten
  • Är van vid, och intresserad av, att arbeta i olika IT-miljöer
  • Har gymnasiekompetens
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska
Det är vidare meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och/eller logistik. Vi söker sammanfattat dig som brinner för och har en naturlig känsla för service. Du är en ansvarsfull och social person som tycker om att jobba tillsammans med kollegor. Vi ser också att du är en person som tar egna initiativ och gillar att driva saker framåt. Du har en positiv inställning, som tycker att det är roligt att arbeta i ett tidvis högt tempo och som lagspelare vet du att god samarbetsförmåga i ett team är nyckeln till framgång.

Vi kan erbjuda dig:
  • En utvecklande arbetsplats
  • Vårt eget gym
  • Friskvårdsbidrag
  • Rikskort
Övrig information
  • Start omgående
  • Heltid
  • Landvetter
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

GLA har hanterat flygfrakt sedan 1976. Enorma volymer har under åren passerat terminalen på Landvetter utanför Göteborg. När det gäller terminalhantering och distribution vet kunderna att de är både snabba och säkra. Samtidigt som de utrustar med den senaste tekniken upplever de på GLA att människan är viktigare än någonsin. Kvalitet handlar ofta om hur väl kommunikationen mellan företaget och kunden fungerar. Därför satsar de mycket på att analysera och utveckla relationer.

Läs mer om företaget här!