Kundtjänstmedarbetare sökes till Skandia!

Kundtjänstmedarbetare sökes till Skandia!

Vill du jobba med service i världsklass och bidra till marknadens mest nöjda kunder inom försäkringsbranschen? I centrala Göteborg kommer du tillsammans med ett dedikerat team arbeta med ärenden rörande försäkringsadministration. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan inom kort!

Information om uppdraget

Rollen som kundservicemedarbetare hos Skandia innebär att du möter kunderna framförallt i telefon men även via chatt, säkra meddelanden och mail. Ditt uppdrag handlar om att hjälpa kunderna med sina frågor och önskemål på bästa sätt. Rollen är under ständig utveckling då det händer mycket nytt på vår grupp. Vi blir allt mer digitala i hur vi når våra kunder, så det finns alltid något nytt att lära sig!

Vi söker dig som tycker om att möta kund i telefon. Du är flexibel, lyhörd och vågar framföra dina förbättringsförslag. Detta är viktigt för oss eftersom du kommer att tillhöra en avdelning som drivs av att alltid bli bättre och förbättra kundresan. Du är en positiv person som har förmågan att ställa om och kavla upp ärmarna när det behövs och har kundnöjdhet i fokus. Att kunna ta eget ansvar och vara en bra teamplayer är A och O i vårt team.
  • Ett fräscht kontor med centralt läge mitt i City
  • Möjligheter att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet
  • Stabilt och attraktivt företag med givande interna utbildningar
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare hos Skandia kommer du att tillhöra avdelningen för försäkringsadministration där du tillsammans med kollegorna arbetar för att supportera kunderna och ge dem kvalitativ service över telefon, mail och chatt. Ärendena kommer bland annat att beröra försäkring, betalsätt och villkorsfrågor.

Vi söker dig som är driven, prestigelös och beredd att kavla upp ärmarna när det behövs. I teamet arbetar ni tillsammans för nöjdast kunder, därför trivs du i att arbeta i ett team samtidigt som du är självgående med dina arbetsuppgifter när du är upplärd. När det dyker upp en utmaning försöker du direkt hitta en lösning eller plan hur du ska gå vidare med uppgiften på bästa sätt. Vidare söker vi dig som tycker det är roligt att ge toppservice till kund över både telefon och mail och alltid vill dennes bästa.

Vi söker dig som
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst inom kundservice, där telefon och mail har använts som främsta arbetsredskap.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska då detta krävs i det dagliga arbetet.
  • Meriterande är om du har arbetat inom bank eller liknande tidigare och/eller har erfarenhet från att arbeta med specifikt försäkringar.
Som person är du:
  • Kommunikativ
  • Noggrann
  • Flexibel
Övrig information
  • Start: Augusti
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Skandia här!