Jobba som IT-support hos Open!

Jobba som IT-support hos Open!

Vill du arbeta i en innovativ miljö hos Open som är marknadsledande inom betalningslösningar? Då är detta jobbet för dig! Det går bra för Open, de växer och tar nu nästa steg på marknaden. Här får du möjligheten att arbeta med 1st line support och kundservice på deras huvudkontor. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

Information om uppdraget

Open behöver nu ytterligare förstärkning i sitt supportteam i Göteborg, där din roll inom IT-support blir betydelsefull för verksamhetens expansiva fas. Du kommer att få sitta i fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret kommer du att ingå i ett team där du tillsammans med dina kollegor arbetar mot gemensamma mål och levererar service till företagets kunder.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Supportera kunder över telefon, chatt och mail gällande produkterna
  • Registrera ärenden i ärendehanteringssystem samt ansvara för återkoppling till kund
  • Sätta upp ärenden och eskalera dessa till Solution Specialist-teamet på ett tydligt och informativt sätt
  • Vara behjälplig mot kunder när de har frågor om fakturor och dylikt
  • Skapa rutiner och lathundar för din roll
För att få goda förutsättningar att komma in i arbetet kommer du vid uppdragsstart att bli introducerad och upplärd av en erfaren kollega. I arbetet ingår även beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet. Detta kommer du ta dig an när du känner dig trygg i rollen.

Vi söker dig som
  • Har IT-genen och ett stort intresse för teknik, databaser och nätverk
  • Talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska, då detta krävs i kommunikationen med kunder och kollegor
  • Besitter kunskaper i Windows produkter då Opens mjukvara bygger på Windows operativsystem
  • Tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat yrke, gärna arbetat med kassa- och betalsystem samt kundbemötande
Det är meriterande om du har:
  • Har B-körkort
  • Läst en IT-utbildning, gärna kopplat till nätverk
  • Kan kommunicera på norska, danska eller finska
  • Tidigare arbetet inom restaurangbranschen
Som person är du:
  • Serviceinriktad och kommunikativ i ditt arbetssätt
  • Lösningsorienterad och tar dig an kundernas problem med noggrannhet och utan stress
  • Initiativtagande, du kommer gärna med idéer till ditt arbetsteam så att ni tillsammans kan leverera förstklassig service
Övrig information
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid, med goda chanser till överrekrytering
  • Placering: Lindholmen, Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Opens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Open är ett företag som erbjuder lösningar för kassa- och betalsystem inriktat mot restaurangbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, mobil och terminaler. Här jobbar du nära både kunder och produkter där vägen från idé till genomförande är kort. Kundlistan är imponerande - Open har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry, Hemglass & Bar Himmel. Läs mer om Open på deras hemsida.