Inköpsassistent till företag inom fordonsindustrin!

Inköpsassistent till företag inom fordonsindustrin!

Är du i början av din karriär och letar efter din nästa möjlighet inom inköp? Vill du vara en del av ett globalt team i en dynamisk och utvecklande miljö? Då kan detta vara rollen för dig. Vår kund söker en självgående och motiverad kollega till deras inköpsteam. Välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Vår kund är ett nytt globalt varumärke som fokuserar på den uppkopplade generationens behov, hållbarhet och en problemfri kundupplevelse. De är just nu mitt uppe i en europeisk lansering som innebär ett mycket dynamiskt arbetsklimat men också en mycket spännande och utvecklande miljö.

Som inköpsassistent kommer du att vara en del av inköpsteamet, ett agilt team som består av tolv medarbetare. Det är viktigt att vara beredd på att utföra varierande arbetsuppgifter, även utanför det vanliga ansvaret. Rätt kandidat kommer att få möjligheten att ta sig an operativa inköpsuppgifter och utvecklas vidare inom rollen.

Du erbjuds
  • Var med och skapa något nytt som aldrig har gjorts förut. Tempot är högt och det är aldrig tråkigt!
  • Få det bästa av två världar: en start-up atmosfär med stöd av en etablerad organisation
  • Bli en del av en rolig arbetskultur med hög laganda. Folk gillar verkligen sina team och kommer bra överens med sina lagkamrater.
Uppdraget är på heltid och sträcker sig över 6 månader, med chans till förlängning. Du förväntas arbeta på plats hos kunden i Göteborg. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Stötta köpare med digitalt avtalsgodkännande och signering och avtalsarkivering
  • Utfärda inköpsorder i SAP och stötta företag med hur man gör inköpsrekvisitioner
  • Skapa och upprätthålla leverantörsbasdata i SAP
  • Hantera fakturarelaterade frågor/problem/felmatchningar från leverantörer i VIM, SAP med input från inköpskollegor eller intressenter vid behov
  • Kontakta leverantörer vid faktura- eller orderproblem
Vi söker dig som
  • Har tidigare relevant erfarenhet från administrativa inköpsuppgifter, enligt ovan
  • Har en kandidatexamen inom inköp eller annat relevant område - dock kommer din motivation att vara den viktigaste aspekten, så valet av inriktning är sekundär
  • Är erfaren användare av Excel och Office 365
  • Är flytande i affärsengelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Som person är du:
  • Självgående
  • Strukturerad
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader
  • Placering: Hisingen, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se