Ger du service i världsklass? Vi söker en student till vår reception!

Ger du service i världsklass? Vi söker en student till vår reception!

Brinner du för att ge grym service och vill ha ett givande extrajobb vid sidan av dina studier?

Information om uppdraget

I receptionen på Academic Work möter du en energifylld vardag där ingen dag är den andra lik. Du ställs ständigt inför nya uppgifter och utmaningar där du får chansen att utvecklas. Är du en student i början av dina studier som trivs i en varierande arbetsmiljö med högt tempo? Välkommen till vår reception!

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Reception Assistant kommer du att tillhöra ett litet men tight team som alla arbetar i receptionen. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och kontorets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din chef är Reception Manager och hon arbetar som ansvarig för receptionen på kontoret. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Reception Assistant har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

Arbetsuppgifter

Som Reception Assistant är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
  • Ge service utöver det vanliga till alla våra besökare, interna kollegor och till de som ringer vår växel
  • Säkerställa att receptionen alltid är städad och väl påfylld med exempelvis kaffe, dryck och tidningar
  • Besvara frågor från kunder, konsulter och kandidater via mail
  • Hantera interna ärenden och lösa diverse problem som dyker upp
  • Ha kontakt med leverantörer och göra beställningar till kontoret
  • Sträva mot att nå teamets gemensamma mål och bidra till receptionens utveckling av rutiner och arbetssätt
Vi söker dig som
  • Är student vid högskola eller universitet och tar examen tidigast sommaren 2021. Då vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte har några utlandsstudier planerade under denna tid.
  • Har arbetslivserfarenhet av att ge service till kunder
  • Har B-körkort
  • Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska eftersom kontakt med personer via både mail och telefon på båda språken är en stor del av rollen
Det är ett plus om du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, att jobba med telefonen som främsta verktyg eller har jobbat i en reception tidigare.

Du är en person som möter andra med ett stort leende och positiv energi. Att ge alla du möter extraordinär service är en självklarhet för dig, du agerar tillmötesgående och vill överträffa andras förväntningar. Du driver på egen hand ditt arbete framåt och fattar självständigt beslut samtidigt som du är flexibel och trivs i en snabbt föränderlig miljö som inte alltid har så tydliga riktlinjer. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är mån om att göra ett riktigt bra jobb. En del dagar händer det mycket samtidigt i vår reception, då behåller du lugnet och prioriterar de viktigaste arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du är med och utvecklar arbetet i vår reception samt att du är prestigelös då rollen ibland kräver att man rycker in och hjälper till där det behövs.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Deltid, flexibelt vilka dagar men minst 16 timmar/vecka.
  • Placering: Göteborg, Gullbergs strandgata 15
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan, så skickas du till Happo, vårt rekryteringssystem. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på talentacquisitiongbg@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Academic Work är Home of the young professionals. Vi rekryterar och hyr ut young professionals - studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Academic Work startades av tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Läs mer på www.academicwork.se.