Finsktalande Account Manager

Finsktalande Account Manager

Funderar du på nästa steg i karriären? Nu rekryterar vi en finsktalande Account Manager där du får vara med och forma ett nytt team i Göteborg. Har du erfarenhet av försäljning och vill arbeta i en konsulterande kundnära roll på en arbetsplats som präglas av starkt teamwork? Då tror vi att du kommer trivas på Symetri!

Information om uppdraget

Academic Work rekryterar nu en finsktalande kundansvarig innesäljare till Symetri i Göteborg. Symetris tjänster och produkter hjälper företag inom bygg, fastighet och tillverkande industri att optimera arbetsflöden, hantera data och förbättra kvalitén i projekt och produkters hela livscykel. Som Account Manager kommer du tillhöra det team som arbetar med Symetris kunder inom tillverkningsindustrin. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Symetri.

Kollegan Ronja om rollen
Som Account Manager är min roll att hjälpa och konsultera mina kunder på lång sikt genom kontinuerlig kontakt. Jag uppskattar variationen i arbetsuppgifterna, inga samtal eller kunder är den andra lik. Det bästa med Symetri är kollegorna och att vi ständigt uppmuntras att komma med egna idéer. Det märks att man satsar på sina anställda, exempelvis har vi en årlig kick-off som är mycket uppskattad.

Arbetsuppgifter
  • Ansvara över hela försäljningsprocessen för dina egna kunder där du ansvarar för att vidareutveckla och utöka kundbasen
  • Ta kontakt med nya och befintliga kunder över telefon och mejl, majoriteten kommer vara Symetris befintliga kunder inom tillverkningsindustrin
  • Ta emot inkommande samtal och intresseanmälningar via mejl
  • Konsultera kunderna gällande supportavtal och licenser och informera om kampanjer
Vi söker dig som
  • Har upp till ett par års erfarenhet av försäljning och/eller ett serviceyrke med inslag av försäljning
  • Har goda kunskaper i finska, det vill säga kan göra dig förstådd på och förstå finska samt grundläggande kunskaper i svenska och engelska
  • Har god datavana, med fördel har du erfarenhet av CRM- och affärssystem såsom Microsoft Dynamics eller liknande
Det är mycket meriterande om du:
* Har en teknisk förståelse och erfarenhet av tillverkningsindustrin för att bättre förstå dina kunder som finns i den branschen

I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid hur du är som person. Vi söker dig som är driven, orädd och nyfiken. Du har dagligen kundkontakt där du aktivt konsulterar kunden kring deras behov vilket gör att du även behöver vara lyhörd och affärsorienterad för att både lyckas och trivas i den här rollen.

Övrig information
  • Start: Januari 2020
  • Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning
  • Lön: Fast lön och rörlig del
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Emma Alkner.
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Symetris önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Symetri hjälper innovativa företag inom bygg, fastighet och tillverkande industri att optimera sina utvecklingsprocesser, förenkla datahanteringen och förbättra kvaliteten genom produkternas hela livscykel. Med mer än 300 medarbetare och 100 000 användare i norra Europa erbjuder de effektiv vägledning i allt från 3D-modellering och simulering till PLM (Product Lifecycle Management), BIM (Building Information Modelling) och fastighetsförvaltning.