Extrajobb inom marknadsföring & kommunikaiton hos Dataföreningen!

Extrajobb inom marknadsföring & kommunikaiton hos Dataföreningen!

För dig som är studerande i dagsläget ges du här möjlighet till ett varierande, roligt och flexibelt extrajobb. Som kanslist på Dataföreningen kommer du få koordinera nätverksträffar, delta på styrelsemöten och bemanna kontoret på WTC Korsvägen, men även hantera post, websidor och sociala medier. Arbetet är flexibelt och utförs både på plats samt hemifrån, och omfattar ca 20 tim per månad. Är du social, ordningsam och tycker om administrativt arbete så är denna roll som klippt och skuren för dig!

Information om uppdraget

Academic Work söker en kanslist till Dataföreningen. Arbetet innefattar ca 20 timmar per månad och är mycket flexibelt. En del av ditt arbete utförs på plats på kontoret på WTC medan en del arbetsuppgifter går bra att utföra hemifrån eller där det passar dig bäst. Du kommer få en unik insyn i denna spännande förening och även möjlighet att sitta med på styrelsemöten.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Dataföreningen. Uppdraget kommer att vara på deltid och sträcka sig långsiktigt.

Du erbjuds
  • En deltidstjänst med möjlighet att utvecklas inom marknadsföring & kommunikation
  • Få insitk i en ideell förening
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som kanslist kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer två timmar en specifik dag och tid varje vecka vara på plats på kontoret på WTC du får själv välja dag och tid för detta, och du kommer även vara på plats på WTC för nätverksträffar och styrelsemöten. Övrig tid kan disponeras hemifrån.

Du kommer till exempel att:
  • Lägga upp event på sociala medier (Facebook, LinkedIn och Dataföreningens hemsida) samt göra direktutskick av vissa event till medlemmar och andra intressenter
  • Hantera Dataföreningens officiella epost samt kommunikation med medlemmar, medlemsservice, styrelsen och nätverksledarna per mail och telefon
  • Hämta och hantera post
  • Boka lokal, fika, ställa fram och plocka undan inför nätverksträffar och styrelsemöten
  • Begära offert, boka lokal och förtäring inför höstens kickoff i september och årsmötet i mars
  • Utföra diverse administrativa uppgifter som tillhör kansliet på WTC, t.ex. hålla kontoret i ordning och underhålla prospektregister som kan användas för marknadsföringsinsatser
Vi söker dig som
  • Är studerande inom marknadsföring och kommunikation i dagsläget och har minst två terminer kvar av dina studier
  • Är intresserad av och har vana av att hantera de sociala medier, Facbook samt LinkedIn
  • Är bra på att skriva text och sammanfatta innehåll inför diverse utskick
  • Är obehindrad i svenska, både i skrift och tal
Det är meriterande om du:

* Har kunskap av Wordpress, Hubspot samt Lyyti

Som person är du:
  • Strukturerad och ordningsam i ditt arbetssätt.
  • Det är viktigt att du är serviceminded och utåtriktad
  • Flexibel med arbetstider.
Övrig information
  • Start: Omgående eller i augusti
  • Omfattning: ca 20h i månaden
  • Placering: Göteborg, korsvägen samt remote
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Dataföreningen är en oberoende intresseorganisation för yrkesverksamma inom IT och IT-relaterade områden. Läs mer om dem här!