Erfaren regionadministratör till Sveriges Byggindustrier sökes!

Erfaren regionadministratör till Sveriges Byggindustrier sökes!

Du som har erfarenhet av en bred administrativ roll kommer få chansen att fortsätta utvecklas i denna roll på Sveriges Byggindustrier. Du kommer få ta dig an en viktig roll på organisationen, med mycket ansvar. I rollen som regionadministratör får du dessutom möjligheten att arbeta tillsammans med kollegor som har fullt fokus och högt engagemang. Vill du dessutom vara med och skapa hållbara samhällsbyggen i världsklass? Då är detta jobbet för dig!

Information om uppdraget

Academic Work söker just nu en erfaren Regionadministratör till Sveriges Byggindustrier. Uppdraget är med omgående start och sträcker sig initialt 6 månader framåt.

Som regionadministratör agerar du administrativt och samordnande stöd till regionchef och övriga medarbetare inom regionen. Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara att administrera seminarier och andra evenemang inom regionen, som består av fyra lokalkontor. Du kommer att utgöra en viktig del av organisationen där du även ansvarar för att alltid vara en ambassadör av Sveriges Byggindustriers övergripande mål, arbeta mot fokusområden samt att agera i enlighet med organisationens värdeord, policyer och riktlinjer.

Vid start får du introduktion och överlämning av nuvarande regionadministratör. Dina arbetstider är förlagda mellan 8:00-17:00, du arbetar 7,5 h per dag, med möjlighet till viss flexibel arbetstid. Det kommer även förekomma kvällsarbete så som vid styrelsemöte och event.

Kolla gärna på filmen nedan för att få en mer tydlig bild av Sveriges Byggindustrier:

Du erbjuds
  • En självgående och varierad arbetsroll med många kontaktytor
  • En trivsam arbetsmiljö i anrika Byggarnas hus, centralt beläget i Göteborg
  • En arbetsplats där gott samarbete, initiativtagande och idérikedom värderas högt
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Avlasta kollegor och medlemsföretag som är aktiva i organisationens utskott och styrelser
  • Ta in offerter, göra bokningar, registrera fakturor samt göra uppföljningar på dessa
  • Administrera inbjudningar, utskick, anmälningar samt bekräftelser
  • Ansvara för medlemshantering, svara på förfrågningar och skicka information
  • Uppdatera organisationens CRM-system
  • Ansvara för ekonomisk administration
Vi söker dig som
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • Minst 3 års erfarenhet av brett administrativt arbete, gärna i liknande roll och/eller med ekonomisk inriktning
  • Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, då detta krävs i det dagliga arbetet
som person är du
  • Självgående
  • Initiativtagande
  • Strukturerad
  • Serviceminded
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, initialt 6 månader
  • Placering: Centrala Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sveriges Byggindustrier är bransch- och arbetsgivarorganisation för 3.600 bygg-, anläggnings- och specialföretag verksamma på den svenska byggmarknaden. Organisationen verkar för att förbättra villkoren för deras egna medlemsföretag och bygg- och anläggningsbranschen i stort.