Erfaren ekonomiassistent sökes till gamingbolaget MindArk!

Erfaren ekonomiassistent sökes till gamingbolaget MindArk!

Har du erfarenhet av löpande bokföring och ett intresse för att arbeta med siffror? MindArk söker nu en ekonomiassistent på heltid, här får du chansen att arbeta i en varierad roll inom ekonomi/administration, kundsupport samt kontorsservice! Hos MindArk möter du dagligen nya utmaningar i en varm och stöttande företagsmiljö. Urval sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

MindArk är bolaget bakom datorspelet Entropia Universe som nu söker sin nästa medarbetare till deras kontor på Järntorget där du som ekonomiassistent får arbeta ad-hoc i ett härligt team på 4 personer.

När du kliver in på MindArks centralt belägna kontor möts du av en trivsam kontorsmiljö med utsikt över både Järntorget och Skansen Kronan. Personalen har tillgång till en stor terrass med lunchbord. Du möts vidare av en kompetent och prestigelös företagskultur där medarbetarna utvecklas och utbyter sin expertis mellan varandra. På denna arbetsplats brinner man för sitt arbete och Mindark sätter stort värde i sina medarbetare.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos MindArk.

Arbetsuppgifter

Tjänsten kommer innebära en del varierande uppgifter med fokus på ekonomi/administration, kundsupport samt kontorsservice. Arbetsuppgifterna består av bland annat:
  • Löpande bokföring med affärshändelser i olika valutor.
  • Direktbetalningar till kunder i olika valutor.
  • Vinstdelning till partners i flera länder.
  • Månadsavstämningar av samtliga valutakonton.
  • Beräkning av växlingsavgifter i Entropia Universe gällande spelets virtuella valuta PED.
  • Ansvara för vissa delar av den ekonomirelaterade supporten för kunder i Entropia Universe. Sker på engelska i bolagets supportverktyg (ingen kundsupport görs per telefon).
  • Ansvara för trivsel på kontoret samt andra kontorsrelaterade uppgifter som att administrera bokningar, ansvara för post och inköp av kontorsmaterial etc.
  • Ansvara för växeltelefonen med inkommande samtal på svenska och engelska.
Vi söker dig som
  • Har 3-5 års erfarenhet av en liknande ekonomiroll och inom service.
  • Självgående i grundläggande bokföring.
  • Har god dator- och systemvana inom exempelvis Office-paketet då excel används i stor utsträckning för många arbetsuppgifter.
  • Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
  • Trivs i en verksamhetsnära och serviceinriktad roll.
Det är meriterande om du har:
  • Vana av att hantera olika valutor.
  • Erfarenhet av utlandsbetalningar.
Vi söker dig som är noggrann, flexibel och kommunikativ som person. Du trivs att arbeta i nära samarbete med kollegor och ser det som en självklarhet att stötta upp och hjälpa till när det behövs. Du arbetar strukturerat med prioriteringar och är van att ta egna initiativ. För att axla rollen krävs det att du är prestigelös då du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten passar dig som drivs av att lösa problem och gillar att jobba med siffror.

På kontoret finns det även hundar så vi ser att du som söker inte är hundrädd eller allergisk. En förmån är att ta med egen hund till jobbet, om du har en hund som trivs med andra hundar och människor.

Övrig information
  • Start: Augusti/September
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Marknadsmässig
  • Schema: Kontorstider
  • Placering: Järntorget 8, 413 04 Göteborg
  • Sista ansökningsdag 7 Juli
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och MindArks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer på MindArks hemsida!