Ekonomiassistent till långsiktigt uppdrag

Ekonomiassistent till långsiktigt uppdrag

Triolab är en organisation som drivs av enkelhet, effektivitet och nytänkande. Här får du känna frihet i att ifrågasätta arbetssätt och utveckla nya sätt att jobba på. Här erbjuds du en tjänst som ekonomiassistent på en arbetsplats med engagerade medarbetare. Vi letar efter dig som är nyexaminerad och har viss erfarenhet med dig i bagaget. Låter detta som en tjänst som passar dig? Välkommen in med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Här blir du ekonomiassistent på initialt 85 % på ett uppdrag med goda förutsättningar till långsiktighet. På Triolab sitter du på ett fräscht kontor med öppna ytor i Mölndal. Du blir en del av ekonomiteamet som i dagsläget består av tre personer. På kontoret sitter du tillsammans med kundtjänstgruppen bestående av fem personer i ett öppet landskap. Du kommer att få en upplärning under din första tid på jobbet för att ge dig rätt förutsättningar framåt.

Du erbjuds
  • God utvecklingsmöjligheter internt där du kan få ta dig an mer avancerade ekonomiska uppgifter.
  • En nytänkande arbetsplats med engagerade medarbetare.
  • Bli del av ett företag som har patienten som slutkund och missionen att ge dem ett bättre liv.
  • Ett arbete på 85 %, då du själv får välja fördelningen i dialog med din närmsta chef.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent är dina primära uppgifter kopplat till leverantörs- och kundreskontra. Du kommer även att vara ansiktet utåt och ansvara för kontakt med kunder och leverantörer angående frågor kring fakturor över både mail och telefon. Företaget arbetar med elektronisk fakturering och du kommer arbeta i systemen Mediusflow och Readsoft.

Du kommer bland annat att jobba med:
  • Scanning och kontering av leverantörsfakturor samt hantera Leverantörsbetalningar.
  • Matchning av varufakturor mot inköpsorders.
  • Arbeta med kundreskontra i form av registrering av inbetalningar sam påminnelsehantering.
  • Assistera vid bokslut och revision.
  • Övriga administrativa ärenden.
Vi söker dig som
  • Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, från till exempel universitet, högskola eller yrkerhögskola.
  • Har erfarenhet från en liknande tjänst där du arbetat med kund och leverantörsreskontra.
  • Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska då det behövs i det vardagliga arbetet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av systemen Readsoft och Mediusflow.

Som person är du:
  • Prestigelös
  • Initiativtagande
  • Noggrann
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Februari
  • Omfattning: Heltid, 85 %
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Mölndal
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Revision
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Triolab är ett expansivt företag inom diagnostika-branschen. De distribuerar idag produkter för flera globala diagnostikabolag. Idag är de 55 medarbetare med kontor i Göteborg och Stockholm, samt systerföretag i Norge, Danmark och Finland. De ser att grunden för deras utveckling ligger i hög kompetens och personligt engagemang.