Ekonomi- och löneadministratör till Mediahuset i Göteborg!

Ekonomi- och löneadministratör till Mediahuset i Göteborg!

Mediahuset i Göteborg söker dig som är noggrann, självgående och en riktig lagspelare. Här erbjuds du en varierande vardag tillsammans med ett engagerat och professionellt team med hög kompetens. För dig med intresse för ekonomi och administration kan detta vara nästa steg. Sök idag då vi tillämpar löpande urval!

Information om uppdraget

Mediahuset är ett litet familjeägt företag trots storlek lyckats bli branschledande när det kommer till marknadsföring, utbildning och kommunikation inom den nordiska hälso- och sjukvårdssektorn samt svenskt rättsväsende. Som fullservicebyrå skapar de medlemstidningar, nyhetsbrev, hemsidor, webinarier och event! Läs mer på www.mediahuset.se.

På detta uppdrag får du möjligheten att axla rollen som ekonomi- och löneadministratör hos Mediahuset. Du kommer att utföra arbetsuppgifter som exempelvis hantera löner, avstämningar, förberedande lönearbete och kund- och leverantörsreskontra. Du kommer även göra beräkningar av förmåner, insättning av pension, redovisning av utlägg och kontrollerar semesterdagar. Ditt närmsta arbetsteam kommer att bestå av fyra kollegor som värdesätter goda samarbeten, glädje och engagemang i teamet.

Du erbjuds
  • Vi erbjuder en ansvarsfull och utmanande roll i en omväxlande vardag
  • Fina lokaler inte långt från centrum
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult hos MediaHuset. Uppdraget är initialt på 6 månader, med möjlighet till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomi- och löneadministratör kommer du ta dig an uppgifter av varierande karaktär. Detta inkluderar i första hand löneadministration, hantering av avtal och rapportering till myndigheter, försäkringskassa och pensionsbolag men även leverantörs- och kundreskontra. Du kommer även att komma i kontakt med:
  • Administration av pensioner och andra förmåner
  • Månadsavstämning av lönerelaterade konton, inrapportering av skatt och sociala avgifter
  • Serva de anställda med olika frågor gällande avtal, tidrapportering, löneutbetalning
  • Generella HR-frågor som arbetsgivarintyg
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet av ekonomi och administration
  • Besitter god systemvana
  • Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten.

Som person är du:
  • Noggrann
  • Initiativtagande
  • Har god samarbetsförmåga
Det anses vara meriterande om du har:
  • Utbildning inom löneadministration
  • Kunskaper i Excel och tidigare erfarenhet av Kontek
  • Kunskaper om pensioner och andra avtalade försäkringar
  • Har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller av löneadministration
Övrig information
  • Start: September alternativt enligt ö.k
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Marieholmsgatan 10, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Mediahuset HÄR!