Digital Content Specialist till Willys

Digital Content Specialist till Willys

Tycker du att det är kul med människor, digital kommunikation och e-handel? Vill du bidra till att ännu fler kan handla bra och hållbar mat? Bra! Då tror vi att du kommer att tycka att detta jobbet är intressant. Willys söker en Digital Content Specialist som vill arbeta med innehåll i digitala kanaler fram till april 2021. I rollen får du chansen att bli en del av en större marknadsavdelning på Willys huvudkontor i Göteborg. Sök tjänsten idag då vi jobbar med löpande urval.

Information om uppdraget

Vi får nu möjligheten att rekrytera en Digital Content Specialist till Willys. Du som tar dig an rollen kommer gå in på en visstidsanställning fram till april 2021.

Willys, som är en del av Axfoodkoncernen, är i ständig utveckling. För att täcka en föräldraledighet kommer du som tar dig an rollen som Digital Content Specialist tillhöra marknadsavdelningen på supportkontoret med cirka 25 stycken kollegor. Du kommer ingå i kommunikationsteamet som är ett tight team på 7 personer med högt i tak och positiv stämning där Johanna, kommunikationschef, är er närmsta chef.

Ditt huvudansvarsområde i rollen kommer vara att skapa innehåll till Willys digitala kanaler, främst till willys.se och sociala media. Du kommer att ha ett nära samarbete med både andra content specialister i ditt team och andra funktioner på marknadsavdelningen såsom digital analytiker och digital merchandiser.

Du erbjuds
  • Att bli del av ett framgångsrikt företag med ett tydligt koncept där hållbarhetsfrågor står högt på agendan
  • En varierad tjänst med många kontaktytor i ett stort digitalt marknadsteam
  • En arbetsplats med positiv stämning och ett gott gäng
Arbetsuppgifter
  • Skapa innehåll till Willys e-handelssajt och webb
  • Tillsammans med digital merchandiser och digitala analytiker säkerställa att innehållet på sajten är optimerat mot uppställda försäljnings- och varumärkesmål
  • Delta i planeringen av innehållet i samtliga kanaler tillsammans med e-handels-, reklam-, och kommunikationsfunktioner på avdelningen
  • Utifrån planeringen kunna initiera, skapa och publicera innehåll till Willys sociala media-kanaler
  • Göra formatanpassningar och producera content själv utifrån manér och budskap som är framtagna av reklambyrå
  • Optimera aktiviteter och säkerställa engagemang i sociala medier
Vi söker dig som
  • Har flerårig arbetslivserfarenhet av en liknande roll i kommersiella sammanhang exempelvis som digital kommunikatör, sociala media-ansvarig eller content manager
  • Har relevant högskoleutbildning eller motsvarande från t ex Berghs/IHM med inriktning marknadsföring, kommunikation, digitala medier eller grafisk produktion
  • Har erfarenhet från annonsering på Facebook eller Instagram
  • Har goda kunskaper i layout och bildhanteringsprogram, framförallt Photoshop
  • Har arbeta med olika CMS-verktyg, gärna Hybris
  • Talar och skriver obehindrat på svenska
Som person är du:
  • Självgående
  • Strukturerad
  • Flexibel
  • Och har en god samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Gärna i början av november
  • Omfattning: Heltid, visstidsanställning tom 30 april 2021
  • Placering: Krokslätt, Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Willys önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Willys har i över 40 år drivits av idén att bra mat inte ska behöva kosta för mycket. Affärsidén är att erbjuda Sveriges billigast matkasse, och de brinner för bra mat till låga priser. Willys har sedan starten i Göteborg 1975 vuxit till Sveriges ledande lågpriskedja med cirka 200 butiker och ingår idag i Axfoodkoncernen.