Digital Campaign Manager till Bright Media Agency!

Digital Campaign Manager till Bright Media Agency!

På Bright har jag fått möjlighet till att växa och vara en del av ett tight och drivet gäng med skyhögt i tak. Samtidigt som jag dagligen utvecklas i min roll som digital specialist så får jag hela tiden en bättre förståelse för marknadsföring och branschen i stort. - Isabel Gunnarsson, Digital Specialist

Information om uppdraget

Academic Work söker för Bright Media Agencys räkning en Digital Campaign Manager. Du kommer att delta i många olika kundprojekt där du fungerar som en nyckelperson i arbetet med att planera, implementera och följa upp våra digitala kampanjer.

Bright Media Agency är en oberoende mediebyrå som arbetar med medie- och kommunikationsstrategi, konsumentinsikt och medieförmedling av samtliga köpta kanaler, digitala likväl som traditionella. Här finner du en platt organisation där du som medarbetare har stora möjligheter att påverka och forma din roll. Ditt nya team är ett sammansvetsat gäng som värdesätter engagemang och teamkänsla högt. Tillsammans arbetar vi för intelligent, insiktsfull och ärlig rådgivning inom media och kommunikation.

För att kunna leverera kampanjer med högsta kvalitet inom en god tidsram krävs att vi alla prestigelöst samarbetar mot gemensamma mål - och samtidigt har roligt tillsammans!

Arbetsuppgifter

I rollen som Campaign Manager kommer du att ansvara för att sätta upp kampanjer i de digitala systemen och optimera köpen för att se till att vi når våra kunders uppsatta mål. Du kommer även att ansvara för uppföljning av de digitala kampanjerna genom insiktsfull dataanalys. Arbetet innebär också att du har daglig kontakt med kunder, reklambyråer och medieleverantörer.

Som Digital Campaign Manager kommer du få uppleva en mycket dynamisk tillvaro med många omväxlande kunduppdrag och arbetsuppgifter i högt tempo. Du kommer att arbeta med flera olika system och verktyg såsom Facebook, Linkedin, Youtube, Google Ads och Google Analytics.

Exempel på arbetsuppgifter
  • Planering, hantering och optimering av köpta kampanjer, främst SEM och sociala medier.
  • Analys och uppföljning av digitala kampanjer.
  • Kampanjbevakning, se till att våra digitala kampanjer startar och levererar enl plan.
  • Aktivt delaktig i kundmöten och -utbildningar.
Vi söker dig som
  • Har relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, media eller reklam.
  • Har erfarenhet av köpt annonsering i digitala kanaler, främst SEM och sociala medier.
  • Har erfarenhet av ett arbete som kräver hög servicegrad.
  • Har kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Har mycket goda kunskaper i Excel o Powerpoint, meriterande om du har goda kunskaper i Google Analytics, Google Ads, Facebook Business Manager etc.
Som person är du
  • Noggrann
  • Samarbetsvillig
  • Ansvarstagande
* Flexibel
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs gärna mer om Bright Media Agency här