Delivery Manager med stort operativ ansvar till Hemfrid

Delivery Manager med stort operativ ansvar till Hemfrid

Trivs du i en roll där du får planera och bemanna den dagliga verksamheten för dina anställda? Har du en förmåga att ta dig an både schemaläggning, kundkontakt och agera coach under en och samma dag? Hemfrid söker en trygg och kommunikativ medarbetare som både har erfarenhet och trivs som en operativ ledare. Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Sedan 1996 har Hemfrid varit en ledande och inflytelserik aktör på marknaden inom hushållsnära tjänster. Hemfrid underlättar vardagen för sina kunder med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat för sina kunder. Med en stark tro på den anställdes rättigheter till rättvisa avtal har Hemfrid varit pionjärer i att vara med och utveckla och etablera marknaden nationellt.

Fokus har alltid varit att kunna erbjuda trygga anställningar och agera en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då flera av Hemfrids anställda får sitt första jobb på den svenska arbetsmarknaden men också vidareutvecklas med hjälp av bland annat coachning och språkutbildning. Idag består Hemfrid av 2400 medarbetare och kontoret i Göteborg är i tillväxtfas och söker nu en ny kollega som Delivery Manager.

Arbetsuppgifter

Som Delivery manager ingår du i ett team av åtta Delivery Managers och rollen innefattar ledarskap och du jobbar dagligen med att coacha, leda och fördela arbetet för dina 30-40 hemfridare. Utöver ledarskap innefattar rollen som Delivery Manager att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. En viktigt del är också att du ansvarar över kostnader, resursplanering och schemaoptimering. Ytterligare arbetsuppgifter ingår enligt följande ansvarsområde;
  • Personalansvar där du får leda och fördela arbetet inom ditt ansvarsområde
  • Schemaläggning enligt fastställda rutiner och processer
  • Bemanning och medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare
  • Kundservice och kundkontakt i form av ärendehantering och av- och ombokningar
  • Måltal och uppföljning enligt KPI:er och ENPS samt välmående i medarbetargrupp
Vi söker dig som

Vi tror att du, precis som Hemfrid brinner för att leverera bästa möjliga service till både dina kollegor, dina anställda som du coachar och utvecklar men också till de kunder som du är i daglig kontakt med. Du är trygg i dig själv och kan kombinera effektivitet med noggrannhet och är van att kunna fatta strategiska och operativa beslut på kort tid och förstå konsekvenserna av dina val. Vidare tror vi att du kommer trivas bra hos Hemfrid om du ser dig själv i ett dynamiskt bolag i tillväxtfas. Till sist tror vi att du har en stor självkännedom som har en förmåga att behålla ett lugn även i pressade situation och besitter ett mod att hantera dina olika kontaktytor på ett ödmjukt och professionellt sätt.

Övrig information
  • Omgående
  • Heltid
  • Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För mer information kring Hemfrid och deras verksamhet - klicka här!