Dansktalande 2nd line support till OpenSolution!

Dansktalande 2nd line support till OpenSolution!

Vill du arbeta i en innovativ miljö hos OpenSolution som är marknadsledande inom betalningslösningar så är det här jobbet för dig! Det går bra för OpenSolution, de växer inom branschen och tar nu nästa steg på marknaden. Det är dags att utöka personalstyrkan och därför söker vi dig pratar flytande danska och vill arbeta som second-line support på huvudkontoret i Göteborg. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker nu för OpenSolutions räkning en dansktalande medarbetare till Göteborgskontorets second line support ute på Lindholmen. OpenSolution är ett företag som erbjuder lösningar för kassa- och betalsystem inriktat mot restaurang- och krogbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, webb, mobil, surfplattor och terminaler. Här jobbar du nära kunderna och produkterna där vägen från idé till färdig produkt är kort. Kundlistan är imponerande och OpenSolution har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry, Hemglass & Bar Himmel.

OpenSolution har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Jönköping, Köpenhamn, Oslo och Bergen. De behöver nu ytterligare förstärkning i sitt supportteam i Göteborg, där din roll som dansktalande supportmedarbetare blir betydelsefull för verksamhetens expansiva fas. Du kommer att få sitta i fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret kommer du befinna dig i en entreprenöriell anda som ständigt driver tankar och idéer tillsammans med sälj- och utvecklingsteamet. Lär känna OpenSolution bättre i den här videon:

Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos OpenSolution. Uppdraget är på heltid i 6 månader med goda chanser till förlängning eller överrekrytering.

Arbetsuppgifter

Som second line support kommer du att arbeta med ärenden som berör kassa- och betalningssystem, installation och support. Du kommer att hantera varierade IT-problem som dyker upp hos användarna i Danmark, där du felsöker och utför åtgärder av både hård- och mjukvara. Du utför programrelaterad support både via telefon och mail, men även on-site hos kund, där du tar fram lösningar och sköter programunderhåll.

Du kommer att delta på förvaltningsmöten där du vidareutvecklar produkter och tjänster för specifika nyckelkunder. Vidare är du behjälplig och utbildar first line-tekniker samt deltar i projekt som syftar till att utveckla OpenSolution internt. Vardagen är dynamisk och du arbetar både självständigt och nära ditt team i Operations samt med utvecklingsteamet.

I arbetet ingår även en beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet.

Vi söker dig som
  • Har studerat systemvetenskap, datakunskap, datateknik, eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå, alternativt besitter likvärdig yrkeserfarenhet
  • Tidigare har arbetat med tekniskt supportarbete
  • Har grundläggande erfarenhet inom nätverk och SQL
  • Besitter grundläggande kunskaper kring Microsoft server och Windows operativsystem
  • Formulerar dig tydligt i tal och skrift på såväl danska som engelska
  • Har B-körkort
Det är meriterande om du har ledarskapsförmåga.

Som person är du service minded och prestigelös i ditt arbetssätt. Vi ser att du har ett tekniskt intresse och drivs av problemlösning. Vidare är du kommunikativt lagd och trivs med att serva kunder i ditt dagliga arbete. Du är duktig på att föra dina projekt framåt och förstår vikten av att hålla kunden uppdaterad längs vägen. Vidare är du stresstålig och har förmåga att prioritera och växla mellan arbetsuppgifter utan att tappa kvalitet eller fokus i det du gör.

Övrig information
  • Start: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning eller överrekrytering
  • Placering: Lindholmen, Göteborg
  • Kontaktuppgifter: Jenny Grönqvist
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och OpenSolutions önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om OpenSolution på deras hemsida.