Customer Service Coordinator till BIC!

Customer Service Coordinator till BIC!

Vill du arbeta i en bred och koordinerande roll med många kontaktytor? Har du erfarenhet av administration och service och vill nu ta nästa kliv och utvecklas inom logistik och koordinering inom ett väletablerat företag? Då kan det vara dig som vi söker till BICs familjära kontor i Högsbo. Välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Customer Service Coordinator till BIC:s kontor i Göteborg. På kontoret i Högsbo arbetar idag ca 25 personer i olika roller inom ekonomi, marknadsföring, försäljning och kundservice. Atmosfären präglas av stark teamkänsla med högt i tak där man firar framgångar gemensamt. Då en av de nuvarande Customer Service Coordinators valt att gå vidare i karriären efter hela nio år i rollen söker vi nu dig som vill axla denna roll.

Som nyanställd på BIC får du en gedigen introduktion under de två första veckorna av din anställning. Du får träffa olika personer med varierande roller på företaget för att du ska få rätt förutsättningar i din nya roll. Du blir även tilldelad en Bic Buddy som ansvarar lite extra för att du ska komma in i tjänsten och bli en i gänget på kontoret.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos BIC.

Arbetsuppgifter

Som Customer Service Coordinator kommer du tillsammans med en kollega ansvara över koordineringen och logistiken för kontoret. Du kommer att ha en viktig roll då du har många kontaktytor och koordinerar och förmedlar information internt och externt. Du har regelbundna avstämningar med säljare och marknadsansvarig där du stämmer av prognoser och underlag för olika produkter. Du lägger till stor del upp din arbetsdag själv samtidigt som den till viss del styrs av inkommande förfrågningar och aktuella orders.

Du kommer till exempel att:
  • Arbeta med orderläggning och administration i affärsystemet JD Edwards
  • Boka och hantera betalningar från kunder på aktuella ordar
  • Ha kontakt med de olika avdelningarna internt samt lagret i Jönköping och huvudkontoret i Paris i olika ärenden
  • Ha hand om reklamationshantering
Tjänsten passar dig som både brinner för siffror, analys och problemlösning samtidigt som du trivs i en kommunikativ och social roll.

Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av att arbeta med service och administration sedan tidigare
  • Har förmåga att analysera och dra egna slutsatser genom att identifiera trender i ditt dagliga jobb
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska eftersom dialogen mellan de olika parterna sker på båda språken
  • Har erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, främst Excel
Det är meriterande om du:
  • Tidigare har arbetat i en koordinerande roll eller inom logistik
  • Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik eller likvärdigt som kan gynna dig i tjänsten
  • Talar finska eller danska då du kommer ha kontakt med kunder även i dessa länder
För att trivas och lyckas i rollen krävs det att du som person är analytisk och har förmågan att dra egna slutsatser. Du har ett servicefokus och det kommer naturligt för dig att skapa relationer med nya människor. Vidare krävs en god kommunikativ förmåga i både tal som skrift då du har ett brett kontaktnät. Du behöver ta ansvar över att uppgifterna blir gjorda i tid och på rätt sätt vilket ställer krav på hög noggrannhet och struktur. Du behöver även tycka om att arbeta självständigt och att komma med egna förslag på lösningar och tillvägagångssätt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Placering: Göteborg, Högsbo
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Emma Alkner +46 31 381 57 53
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BIC:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentgothenburg@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

BIC:s produkter ger enkla svar på vardagens behov. BIC erbjuder ett stort sortiment av BIC skriv-material, färgläggnings- och tusch-pennor, Tipp-Ex korrigeringsprodukter och inte att förglömma BIC's tändare och rakhyvlar. Läs mer om BIC här!