Är du en fena på att driva projekt, har förmågan att bygga relationer samt arbeta strukturerat? Adway letar nu efter en Customer Onboarding Manager som är sugen på att ta sig an en ny utmaning i ett attraktivt scale-up bolag. Här får du möjligheten att jobba nära kunderna i en varierande roll då du blir bryggan mellan Adway och deras kunder i onboarding processen. Låter detta som något för dig? Välkommen in med din ansökan - vi tillämpar löpande urval!
Information om uppdragetAdway grundades efter ett uppvaknande om att HR-proffs ägnar för mycket tid åt att marknadsföra och nå ut till rätt kandidater och inte tillräckligt med tid på att träffa dem. Adway har därför genom sin plattform gjor det möjligt för rekryterare att koppla sig till de bästa talangerna på kandidatmarknaden. Det gör dem genom att kombinera jobbannonsering i sociala medier, automatisering, avancerad mjukvara för maskininlärning och mänsklig expertis. Adway prioriterar att leverera en fantastisk kundupplevelse där rollen som Customer Onboarding Manager spelar stor roll.
Som Customer Onboarding Manager, kommer du att representera Adway och vara ansiktet utåt för deras nya kunder. Ditt primära ansvarsområde kommer vara att presenteraoch utbilda nya kunder om bästa praxis på plattformen samt projektleda implemeteringsprocessen som då ska gå i linje med kundens mål, strategier och resultat för förvärv av talang. Vidare kommer du att vara bryggan mellan Adway och Adways kunder. Du ansvarar för att underlätta implementeringsprocessen för nya kunder och ser till att säkerställa en smidig användning av deras produkter och tjänster. Detta gör du genom att löpande uppdatera, konsultera samt hjälpa till att lösa tekniska problem.
Vi tror att du som Customer Onboarding Manager har en positiv attityd och levererar en genomgående fantastisk upplevelse för våra nya kunder. Du är energisk, serviceminded, kommunikativ och har erfarenhet av webbaserad teknik.
Du erbjuds- En konsultchef som stöttar dig i din utveckling
- En unik möjlighet att vara en del av ett attraktivt scale-up bolag
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag där ambitionen på sikt är att gå över till en direkt anställning hos Adway. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter- Ge detaljerade kontogenomgångar och hjälpa nya kunder med onboarding processen
- Utbilda kunder om Adways verktygslåda, kapacitet och bästa praxis för att förenkla införandet och anpassa förväntningarna
- Registrera kundernas implementeringsbehov, förfrågningar och frågor i systemet och delegera arbetsuppgifter till rätt kollega
- Samordna resurser både internt och externt för att säkerställa att onboarding sker enligt tidsplan och omfattning
- Säkerställa en smidig överlämning till kollegor efter framgångsrik onboarding och kunden är live på plattformen
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av att abreta med SAAS-lösningar
- Har tidgare erfarenhet från likande arbetsuppgifter, förslagsvis inom projektledning eller en roll med mycket kundkontakt
- Har en utmärkt kommunikationsförmåga (skriftligt och muntligt)
- Stark problemlösnings- och analytisk förmåga
- Är uppmärksam och har ett öga för detaljer
- Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt
- Förmåga att bygga relationer samt en förmåga att påverka och styra beslut och resultat med flera intressenter
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Placering: Göteborg, Centrala Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.