Backofficemedarbetare sökes till centrala Göteborg

Backofficemedarbetare sökes till centrala Göteborg

Vill du leverera god service i kombination med att sköta administrativa uppgifter i olika system? Nu söker vi dig som är ny i karriären med en viss vana från kundtjänst och/eller administration. Här får du möjligheten att få ett meriterande arbete inom administration och orderhantering. Låter det som något för dig? Sök redan idag då urvalet sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning backofficemedarbetare med start den 27 september. Vår kund är i en expansiv fas vilket gör att de är på jakt efter ytterligare drivna och ambitiösa medarbetare till ett av deras team. För rätt person erbjuder företaget goda utvecklingsmöjligheter så detta är en perfekt utmaning för dig som är junior och i början av din karriär!

Du kommer att vara del av ett team som präglas av framåtanda, högt tempo, engagemang med ett starkt fokus på kunderna, service, och på kvalitet. Arbetsmiljön hos vår kund är energisk och fartfylld och du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap i fräscha lokaler i centrala Göteborg.

Du kommer börja uppdraget med tre veckors utbildning och upplärning. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Det finns goda chanser av förlängning på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Arbetsuppgifter

Som backofficemedarbetare är din primära uppgift att hjälpa företagets externa och interna företagskunder med leverans- och orderärenden. Genom att kontakta slutkunder, säljkanaler, återförsäljare m.fl. kan du även komma att komplettera och säkerställa att deras beställning blivit korrekt. Du arbetar med en mycket hög service- och kvalitetsnivå och din uppgift är att etablera goda kontakter och lösa olika typer av ärenden på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du ska helt enkelt möta och överträffa kunders förväntningar!

Du kommer exempelvis att:
  • Administrera orders i olika datasystem
  • Föra dialoger med kunder över mail och telefon för att komplettera order med exempelvis frågor gällande leveransstatus
  • Hjälpa kunder externt och internt med enklare support
Vi söker dig som
  • Har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av en tjänst inom service och/eller administration
  • Har god datorvana av PC och Officepaketet
  • Känner dig bekväm med telefon och dator som arbetsverktyg
  • Har ett tekniskt intresse och lätt för att lära dig nya datorprogram då du kommer att arbeta i flera olika affärssystem
  • Är obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift, då detta krävs i det dagliga arbetet
Som person ser vi att du är stresstålig och resultatinriktad, detta eftersom tempot är högt och du kommer att arbeta mot uppsatta mål både individuellt och på teamnivå. Arbetsuppgifterna präglas av problemlösning ser vi att du är kreativ och strukturerad i ditt arbetssätt. Att ge utmärkt service till både intern personal och kunder är A och O för vår kund, därför ser vi som en självklarhet att du har en mycket god serviceförståelse och att du är driven och engagerad i ditt arbete. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
  • Start: 27/9
  • Omfattning: Heltid
  • Arbetstid: 8-17
  • Placering: Göteborg, Gårda
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en ledande aktör på den svenska telekommarknaden och är även verksam i ett flertal andra länder. De erbjuder sina kunder bland annat mobil kommunikation, datakommunikation och bredband. Företaget finns belägna i fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg.