Analytisk stjärna sökes som löneadministratör

Analytisk stjärna sökes som löneadministratör

Vi söker en Löneadministratör till vår kund som två år i rad har hamnat på topplistan hos Great Place to Work. Företaget värnar om sin personal och vill leva en företagskultur som både engagerar samt inspirerar. Här får du möjlighet att komma in i en Löneadministratörsroll men också vara med att påverka framgång genom implementeringen av ett nytt affärssystem. Dessutom kommer du få tillhöra en arbetsplats med stort hjärta! Sök redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Löneadminstratör för vår kunds räkning. Vår kund driver en mobil betaltjänst för parkering som har använts av närmare två miljoner människor. Detta företag har spelat en nyckelroll i den digitala utvecklingen av parkering i Sverige.

Vår kund har hamnat på topplistan två år i rad hos Great Place to Work, vilket är ett resultat av deras företagskultur. De sätter människorna först och värnar om att ha en företagskultur som inspirerar lika mycket som den engagerar. Vår kund tror starkt på att kulturen också är ett utav svaren på varför de idag är ledande inom sin bransch.

Som löneadministratör kommer du tillhöra HR-teamet som består av fem personer och jobba till viss del hos ekonomiavdelningen. Du kommer att till största del arbeta med lönehantering men även stötta upp i lättare ekonomirelaterade arbetsuppgifter.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och är ett föräldravikariat fram till hösten 2020.

Arbetsuppgifter

Som Löneadministratör kommer du att till största del arbeta med lönehantering men även stötta upp i lättare ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Gällande lönehanteringen kommer du att ansvara för ca. 100 personer varje månad.

Du kommer till exempel att:
  • Kontrollera tidrapport och attestering
  • Administrera friskvård och ansvara för utläggsredovisning
  • Rapportera till skatteverket samt hantera kontakt med outsourcat löneföretag
  • Hantera pensions- och försäkringsfrågor
  • Sköta administration vid nyanställning, sjukskrivning och vid eventuellt avslut av tjänst.
I de ekonomirelaterade uppgifterna kommer du till exempel att:
  • Stötta i kund- och leverantörsreskontra
  • Agera first line support i enklare ekonomifrågor internt
Avdelningen håller även på att se över de affärssystem som de idag använder. De har två separata system för tidrapportering samt lönehantering, och dessa syncar inte fullt ut. De vill därför implementera ett nytt affärssystem, där du kommer vara en nyckelspelare i genomförandet.

Tjänsten passar dig som har erfarenhet inom området och vill dela din expertis i dels lönehanteringen men också i implementeringen av nytt system. Har du hjärta för det du gör och inspireras av en företagskultur som tillsammans jobbar för framgång, då är detta tjänsten för dig!

Vi söker dig som

Vi söker dig som
  • Har en högskoleutbildning eller YH-utbildning inom lön/ekonomi
  • Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Det är meriterande om du...

* Har varit med och drivit implementering av nya affärssystem

Som person är du strukturerad i ditt arbete och har en naturlig förmåga att prioritera uppgifter utifrån deadlines och är van med att arbeta effektivt under tidvis högt tempo. Vidare är du flexibel och lätt kan anpassa dig efter rådande situation samt agera problemlösningsorienterat när så krävs. Du har en god analytisk förmåga då det ibland kan förekomma komplicerade uträkningar av t. ex. semesterskuld, pension eller liknande. Sist men inte minst är du serviceinriktad då rollen innebär många olika kontaktytor.

Övrig information
  • Start: April
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Mölndal
  • Kontaktuppgifter: Consultant Manager Stina Håkansson
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)