Administratör till ledande aktör i byggbranschen!

Administratör till ledande aktör i byggbranschen!

Är du i starten av din karriär och letar dig mot nya utmaningar? Nu söker vi efter en Administratör som ska stötta upp en HR-avdelning i byggbranschen. I rollen som Administratör är det viktigt att du är strukturerad och kommunikativ som person där du kommer att agera som spindeln i nätet. Låter detta som något för dig ser vi fram emot att se din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

I denna roll får du möjlighet att utveckla dina erfarenheter inom administration tillsammans med erfarna kollegor, där du samarbetar tätt med en HR-avdelning på 3 personer. I det dagliga arbetet kommer du stötta upp och arbeta med ärenden från organisationens anställda, bland annat med personal- och administrationsbehov. Du kommer att få ansvar att sköta dokumentation och underhålla olika personalssystem. Vidare kommer du att agera som stödpelare åt HR-avdelningen med arbetsuppgifter som kräver inslag av service, problemlösning, helhetssyn och kvalitetstänk. För att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen kommer du få både introduktion och upplärning på plats.

Du erbjuds
  • En administrativ roll med inslag av HR
  • Ett uppdrag där du skapar nya erfarenheter och har möjligheter till utveckling
  • En hängiven konsultchef under hela din anställning
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer man att stötta bolagets HR avdelning med diverse administrativa uppgifter.

Du kommer exempelvis jobba med att:
  • Upprätta och fullfölja anställningskontrakt
  • Uppstaga protokoll efter förhandlingar
  • Sköta uppgraderingar i deras personalsystem
  • Underhålla och upprätta ID06 kort
  • Skapa annonsmallar och publicera dessa
Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet av administration och service
  • Har en avklarad gymnasieexamen
  • Är van att arbeta i hela Officepaketet
  • Har obehindarde kunskaper i svenska då det dagliga arbetet kräver det
Det är meriterande om du:
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i personal- och lönesystem
  • Har tidigare arbetat i SAP
  • Har tidigare erfarenhet av byggbranschen
Som person är du:
  • Noggrann
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
Övrig information
  • Start: Augusti/september alternativt enligt ö.k
  • Omfattning: Heltid, med start 6 månader
  • Arbetstider: 7-16
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Göteborg, Lindome
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se