Administratör till Midroc Automation!

Administratör till Midroc Automation!

Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter? Lockas du samtidigt av att arbeta på ett internationellt företag där samhälls- och industriutveckling står i fokus? Då kan tjänsten som administratör hos Midroc Automation vara något för dig! Start är omgående, sök idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker en administratör till Midroc Automation för omgående start. Som administratör kommer du ansvara för kontorets dagliga drift vad gäller administration och samordning. Midroc Automation är en verksamhet som utvecklas och växer stadigt, i dagsläget arbetar 50 personer på Midroc Automations kontor i Mölndal.

Hos oss på Midroc jobbar 3600 samhälls- och industriutvecklare. Varje dag jobbar vi för att göra en positiv skillnad, i det stora som det lilla. Det innebär att vi lyfter blicken och ser våra projekt som delar av en större helhet. Vår vision är en bättre framtid, där vi är med och skapar ett samhälle där människor kan leva, utvecklas och må bra. När vi arbetar för framtiden måste vi göra ansvarsfulla affärer och bidra med innovativa idéer som håller över tid, oavsett om vi planerar en ny stadsdel eller utvecklar lösningar för industrin. Vi arbetar på många olika platser och vi spänner över flera branscher. Gemensamt för alla våra verksamheter är vår vision och vårt sätt att arbeta, vi vill alla göra en positiv skillnad varje dag för att bidra till en bättre framtid.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Midroc. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig 6-9 månader fram i tiden. Det finns goda möjligheter till fast anställning på sikt, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du stödja medarbetare på kontoret med uppgifter såsom:
  • Dokumenthantering och arkivering samt projektekonomiska uppgifter (mycket arbete i Excel)
  • Fakturering
  • Ansvara för ordning på kontoret, exempelvis återvinning, larm och nycklar
  • Hantera kontorsrelaterade avtal
  • Ansvara för inköp av kontorsmaterial, datortillbehör, möbler, dekorationer, kaffe, frukt m.m.
  • Boka resor för anställda och besökare
  • Ordna och planera kundbesök
Tjänsten passar dig som har en god känsla för service. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i där det behövs.

Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna i ett större affärssystem
  • Har god vana av att arbeta i Office-paketet med mycket goda kunskaper i Excel
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska för att kunna föra dialog med kollegor och kunder
  • Har B-körkort
Det är meriterande om du tidigare arbetat i projektform och har kunskap i affärssystemet MAXIMO. Midroc Automation lägger dock främst vikt vid att hitta en person med intresse för att utvecklas och växa inom rollen.

Som person är du strukturerad och planerar, organiserar samt prioriterar effektivt i ditt arbete. Du är självgående, tar ansvar för dina uppgifter och har en förmåga att ta dig an uppgifter utan givna ramar och regler. Vidare arbetar du bra med andra människor. Du är lyhörd och uppmärksam och alltid konstruktiv i ditt sätt att samarbeta.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Mölndal
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Midroc Automations önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork