Är du Osstells nästa medarbetare inom Customer Service & Supply?

Är du Osstells nästa medarbetare inom Customer Service & Supply?

Vill du vara med och jobba med innovativa produkter på ett företag i framkant inom Life-Science? Vi söker dig som alltid strävar efter att ge service i världsklass och som gillar att arbeta med orderhantering, leveranser samt fakturering. På Osstell kommer du att få möjlighet att arbeta på en internationell marknad. Låter detta som något för dig? Fortsätt att läsa och du är välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Osstell.

Osstell söker nu en person som ska arbeta med deras kundservice samt med leverans av deras produkter inom stabilitetsmätning av tandimplantat.

Osstells patenterade teknik hjälper sina kunder, tandläkare runt om i världen, att förse varje patient med en optimal implantatbehandling. Osstell grundades 1999 och över 1100 vetenskapliga publikationer bekräftar fördelarna med tekniken och dess kliniska värde. Företaget ingår i W&H-koncernen, ett familjeägt företag från Österrike, som är en av världens ledande tillverkare på dentalmarknaden.

På kontoret intill centralstationen i Göteborg arbetar idag 14 personer. Vi söker nu deras nästa medarbetare inom Customer Service & Supply, en deltidstjänst på 80%. Som medlem i teamet kommer du att befinna dig i en lärorik miljö med hög kompetens både internt och via externt nätverk.

Varför Osstell?
  • Tillväxtföretag med huvudkontor i Göteborg som arbetar globalt inom Life-Science med en stabil huvudägare i W&H Group.
  • Mindre företag där individuell påverkan är hög.
  • Lärorik miljö med hög kompetens både internt och i externt nätverk.
  • Centralt beläget kontor.
Arbetsuppgifter
  • Att främst via mail, men även via telefon och chat, vara den viktigaste kontakten för Osstells kundbas och hantera inkommande och utgående varor.
  • Hantera hela kedjan från orderregistrering till leverans och fakturering där du löpande kommunicerar med våra kunder och partners.
  • Säkerställa att produkterna levereras till kunder vid rätt tidpunkt och med god kvalitet, där rätt dokumentation följer med leveransen.
  • Hantera export- och importdokumentation.
Vi söker dig som
  • Har ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet från order/skeppning, inköp, logistik eller innesälj där du har skaffat dig kunskap om hela processkedjan från order till leverans.
  • Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
  • Har god dator- och systemvana från något tidigare affärssystem, samt har kunskaper i MS Office som användare - Word, Excel, Powerpoint.
  • Gillar ordning och reda men samtidigt har förmågan att vara flexibel och lösningsorienterad. Du är också stresstålig
Meriterande:
  • Behärskar ytterligare språk än sv/eng i tal och skrift.
  • Erfarenhet från att arbeta med medicintekniska produkter.
  • Erfarenhet av att hantera exportdokumentation.
  • Erfarenhet från affärssystemet Navision.
Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Deltid 80% med en inledande provanställning
  • Lön: Marknadsmässig.
  • Placering: Stampgatan 14, 411 01 Göteborg
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Osstells önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Osstell på deras hemsida här!