Teknisk support

Teknisk support

VILL DU JOBBA MED TEKNISK SUPPORT?

- Nu har du chansen att bli del av ett team på Regin med djup kunskap om spännande produkter som bidrar till människors välbefinnande i en hållbar framtid.

Regin är det största svenskägda bolaget inom fastighetsautomation. Med gedigen kompetens, personligt engagemang och lyhördhet skapar vi lösningar som optimerar resursanvändningen i byggnader världen över. Det kan vara komplext, men vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Låter Regin som nästa spännande utmaning för dig?

Arbetsbeskrivning

På avdelningen Technical Back Office hjälper vi våra kunder med installationer och ger råd om hur man på bästa sätt kan använda våra produkter. Det gör vi genom supportsamtal, utbildningar lokalt eller online, test av system samt genom framtagning av teknisk dokumentation. Vi har alla olika ansvarsområden men stöttar varandra i arbetet när det behövs.

Du kommer att vara del av ett kunnigt team med fokus på teknisk support och främst arbeta med att besvara kunders frågor om våra produkter via telefon och e-post. Du har nära kontakt med våra utvecklare för att hålla dig uppdaterad kring förbättringar och få svar på mer komplicerade frågor.

Som anställd på Technical Back Office lär du dig väldigt mycket om fastighetsautomation och det finns även goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Kållered.

Kvalifikationer
  • Du är nyutbildad inom teknikområdet eller har bred kunskap om Regins produkter
  • Du är sugen på att lära dig allt om fastighetsautomation för att sedan på ett pedagogiskt sätt kunna hjälpa våra kunder med tekniska frågor via telefon eller e-post
  • Du har studerat ellära i nivå med BB2
  • Du är social, mycket teknikintresserad och en problemlösare
  • Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift
  • Kunskaper om styrsystem och reglerteknik, Regins produkter samt programmering är meriterande
Kontakt

Vid frågor kring rekryteringen, vänligen kontakta:

Rasmus Gullberg, Head of Technical Back Office, tfn: 031-720 02 79

Svenskägda AB Regin är ett globalt företag som skapar lösningar för ett sunt inomhusklimat och optimal resursanvändning i byggnader. Under varumärket Regin utvecklas, produceras och säljs ett komplett program av produkter och system för fastighetsautomation och VA. Företaget har kontor i 15 länder och huvudkontoret ligger i Göteborg. Koncernen har cirka 230 anställa och årsomsättningen för 2017 uppgick till drygt 43 miljoner Euro. Regins lösningar finns i byggnader i över 90 länder runt om i världen. Mer information finns på www.regincontrols.com
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering AB
Sista ansökningsdag 21 nov 2019 (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Denna rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering som är specialiserade på rekrytering och search av chefer och specialister inom teknik och IT. Vår vision är att rekrytering ska vara enkelt. Vi har lösningarna som gör det enkelt. Oavsett hur ni vill att vi hjälper er så finns det en enkel lösning hos oss. Vi ska ge vår kunder kostnadseffektiva lösningar med hög leveransprecision. Search är en viktig del i vårt arbete. För våra uppdragsgivare är det en trygghet att veta att oddsen för en lyckad rekrytering är goda även i de svåraste fallen. Vi ingår i samma koncern som Säljpoolen, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag inom sälj och marknadsföring. Med hjälp av vårt gemensamma, egenutvecklade rekryteringssystem Masterhelp har vi byggt upp en stor databas av kvalificerade kandidater och smarta tekniska lösningar för effektiv rekrytering.