Flexibel Administratör till AB Lindec®

Flexibel Administratör till AB Lindec®

Om jobbet

Är du ute efter ett omväxlande och händelserikt jobb? Är du en utåtriktad person? Gillar du högt tempo med många olika uppdrag samtidigt? Är du flexibel och har du en god förmåga att organisera och planera? I så fall kan du vara den AB Lindec® söker!

Information om uppdraget

AB Lindec® söker en flexibel administratör som inte är rädd för att hjälpa till där det behövs.

I denna tjänsten ingår vanliga kontorssysslor, så som fakturering, kundupplägg, kreditupplysningar, svara i telefon, posthantering, lättare inköp etc., men även att vara behjälplig i vår butik med uppackning och att hålla ordning.

Vi är ett litet företag med ca 15 anställda i Sverige och på ett litet företag gäller det att kunna hugga in där det behövs och hjälpa varandra.

Arbetsuppgifter:

  • Inköp av kontorsmaterial, trycksaker samt frukost.
  • Ha koll på lagersaldon, samt gör korrigeringar där det behövs.
  • Posthantering
  • Fakturering
  • Kundorders
  • Mailutskick
  • Kundregister
  • Arkivera papper
  • Hjälpa säljarna med underlag, kreditupplysningar etc.
  • Uppackning i butiken
  • Vara behjälplig om lagret har många utgående orders.

Tjänsten är väldigt flexibel och det finns mycket frihet under ansvar.

För att alla skall få en bra start på dagen, då det kan vara stressigt på morgonen, bjuder företaget på frukost, och måste man iväg på ett kort ärende, så gör man det i överenskommelse med sina arbetskollegor.

Vem är du?

Rollen som administratör är en organisatorisk stödfunktion till inköp- och logistikansvarig. Arbetet kommer att inledas med en introduktionsperiod för att bygga upp din kompetens om verksamheten.

  • Har viss erfarenhet inom kontor, alternativt ett service-relaterat yrke.
  • Uttrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
  • Har goda IT och datorkunskaper för att kunna arbeta i våra IT-system Winbas, Excel m.m.
  • Lojal
  • Ordningsam
  • Plikttrogen
  • Flexibel
  • Positiv

Som person är du mycket utåtriktad och flexibel i ditt agerande då dina arbetsuppgifter och förutsättningar kan komma att variera och förändras under tiden. Du gillar att arbeta självständigt och kan driva på ditt eget arbete med noggrannhet utan givna instruktioner eller rutiner. Du har en stor förmåga att organisera och du gillar att ställas inför nya utmaningar. Slutligen är du snabblärd och har lätt för att sätta dig in i kunders olika önskemål och förfrågningar med ett prestigelöst förhållningssätt.

Då vi är ett litet arbetslag så värdesätter vi främst de personliga egenskaperna.

Övrig information

  • Vi har alltid 6 månader provanställning.
  • Start: Efter överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Västra Frölunda/Göteborg
  • Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
  • Sista datum för ansökan 25/1 2019.

Vi tar emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Jessica Berntsson via mail på jb@lindec.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken tack.

Om företaget

AB Lindec® är ett privatägt företag med huvudkontor i Göteborg,
Sverige, som specialiserat sig på tillverkning av material och maskiner för tillverkning av högkvalitativa betonggolv.

Vi säljer också fasadrenoveringsmaterial såsom tejp, plastfolie, verktyg, ställningsväv med mera.

AB Lindec® grundades 1970 och tillverkar betonggolvmaterial med höga avnötningskrav lämpade för industrier, logistik-center, lager, parkeringsplatser, affärer, med mera. Produktionen av hårdbetongprodukter och andra högprestanda material tillverkas och lagras i vår danska anläggning, och alla flytande produkter tillverkas i Sverige.

AB Lindec® producerar också egna betongmaskiner.

Idag marknadsförs våra produkter i ca 30 länder genom olika kanaler såsom återförsäljare, agenter, egna kontor och direkt till några stora specialiserade betongentreprenörer. För närvarande är vår största marknad i Skandinavien, norra Europa, de baltiska staterna, Ukraina, Ryssland och de tidigare OSS-länderna (Oberoende Staters Samhälle). Idag har vi våra egna kontor och lager i Moskva, Ryssland samt i Kiev och Kharkov i Ukraina. Vi strävar hela tiden för att etablera nya marknader och är alltid intresserade av att engagera nya partners.

Vår vision är att vara den kompletta leverantören som tillhandahåller betonggolvsspecialisten med allt som behövs för att producera ett plant golv av högsta kvalitet.

Vi startade vår verksamhet som betonggolventreprenör och under många år var vi Skandinaviens ledande företag inom detta område. Under denna tid hade vi möjlighet att använda och testa de flesta material och maskiner på marknaden. Med tiden som vi koncentrerade oss att enbart tillverka, marknadsföra och sälja material och maskiner blev vårt urval av produkter solklara.
Mer info
Kontaktperson Jessica Berntsson
Telefon 031298810
Email Mejla Jessica Berntsson
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.lindec.com/
Sista ansökningsdag 8 jan (51 dagar kvar)