Administratör med ekonomikunskaper till Hisingen

Administratör med ekonomikunskaper till Hisingen

Dina arbetsuppgifter

Nu söker vi efter en administratör till vår kund som har sitt kontor samt lager i Sörred. Din roll kommer vara att se till att avdelningen alltid ligger i fas med de olika administrativa momenten samt bidra med förbättringar i de fall då det är möjligt. Du kommer främst att arbeta med ekonomiadministration vilket innebär att du kommer hantera Göteborgs kontorets fakturaflöde men även stötta andra avdelningar internt.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:
  • Mottagning och scanning av fakturor samt kontering i fakturasystem
  • Säkra att fakturor löpande blir attesterade och ivägskickade för betalningoch hantera ev. påminnelser
  • Debiteringskontroll (Kontroll av tilläggskostnader)
  • Fraktdebitering
  • Skapande av nya kundfakturor i vårt affärssystem
Du kommer också involveras samt stötta upp vid:
  • Hantera interna nyckeltal (hämta/sammanställa data)
  • Se till att lathundar för admin-bitarna är uppdaterade
  • Registrering av Inleveranser, deb-underlag etc
  • Registrering, korrigering samt utskrift av orders
  • Hantering av Felplock och returfrakter
Arbetet är på heltid och arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag, möjlighet till flex finns. Detta är ett konsultuppdrag på 7 månader med möjlighet till anställning hos kund efter det.

Din profil

Då din roll kommer vara att ge service till alla i företaget ser vi att du är noggrann, strukturerad och serviceminded. Med en positiv inställning och ett stort engagemang håller du ordning samt skapar strukturer som ger goda förutsättningar för alla i företaget att hålla ordning på de administrativa bitarna. Vi ser att du har ett affärstänk och har lätt för siffor. Har du utbildning inom administration/ekonomi eller likvärdig arbetserfarenhet är det mycket meriterande.

Ett krav för tjänsten är att du har B-körkort och tillgång till bil då kollektivtrafiken går väldigt sällan.

Intresserad? Skicka in din ansökan via vår hemsida snarast då urval sker löpande. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via epost. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Sara Gelsi på sara.gelsi@2complete.se eller telefon 073-3679132.

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.