Redovisningsekonom till Öckerö Fastigheter

Redovisningsekonom till Öckerö Fastigheter

Har du några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är redo för nästa steg i din karriär? Ser du dig som en engagerad och driven medarbetare som trivs i sammanhang där du får ta stort ansvar?

Vi på Öckerö Fastigheter söker dig som vill bli del av ett trevligt team, i dagsläget bestående av 17 medarbetare. Hos oss erbjuds du en roll där du får möjlighet att arbeta nära verksamheten.

Koncernen Öckerö Fastigheter ägs helt av Öckerö kommun. Vi bygger och förvaltar bostäder, lokaler, servicehus, skolor, idrottsanläggningar och IT-infrastruktur. Genom våra verksamheter är vi en stor del av öbornas vardag - och ett kraftfullt verktyg för en stark och hållbar utveckling av Öckeröarna.

Vi äger 438 bostäder och ungefär 55 000 kvm lokalyta. Dessutom bygger vi stadsnät av fiber på samtliga kommunens öar.

Om tjänsten
I rollen som redovisningsekonom kommer du huvudsakligen att arbeta med:
  • Upprättande av årsredovisning, koncernredovisning och delårsbokslut
  • Arbete med prognoser för löpande verksamhet och pågående projekt
  • Investerings- och hyreskalkylering
  • Anläggnings- och komponentredovisning
  • Systemansvar för de affärssystem som är centrala för redovisningen
  • Löpande redovisning av moms och sociala avgifter
  • Hantering av frivillig moms och uttagsbeskattning
  • Fastighetstaxeringsärenden
Du arbetar nära verksamheten och har såväl interna som externa kontaktytor som exempelvis hyresgäster, leverantörer och medborgare.

Du ingår i verksamhetsområdet Marknad & Administration som idag består av tre medarbetare. Ni bildar ett tight team och tillsammans ansvarar ni för administrativa uppgifter såsom uthyrning, hyresavisering, marknadsfrågor, redovisning, bokföring, prognoser och andra ekonomiska och administrativa uppgifter på kontoret.

Vi erbjuder
Hos oss på Öckerö Fastigheter blir du en viktig spelare i vårt team. Är du intresserad av offentlig sektor är detta rätt riktning för dig då du i rollen ges möjlighet att vara med och påverka.

Tillsvidareanställning. Kollektivavtal. Placering: Öckerö. Friskvårdsbidrag.

Om dig
Vi tror att du som söker är en självgående redovisningsekonom, gärna med eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Utöver ovan tror vi att du har:
  • Minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete
  • Goda IT-kunskaper
  • Obehindrade kunskaper i svenska (tal och skrift)
För att lyckas i rollen söker vi dig som är driven och van att ta egna initiativ. God förmåga att strukturera ditt arbete är av största vikt i tjänsten och vi ser att du är ansvarstagande.

Då du ingår i ett team där kundservice är i fokus söker vi dig som är serviceinriktad och ser värdet i att skapa en bra upplevelse för de du är i kontakt med.

För att passa in hos oss söker vi dig som är engagerad och prestigelös, du ser vad som behöver göras och innehar en vilja att ta dig an nya uppgifter. Hos oss arbetar vi för att man ska stödja varandra, varför det kan bli aktuellt att under tider utföra arbetsuppgifter som ligger utanför ditt direkta ansvarsområde.

Ansökan
Du bifogar din ansökan genom att fylla i formuläret. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2018-11-25. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Har du frågor relaterat rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Amanda Johansson på Roi Rekrytering på 0732-33 11 90 eller amanda.johansson@roirekrytering.se.

Har du frågor kopplat till tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Berglund på Johan.Berglund@ockero.se.

Läs gärna mer om oss här.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 dec (45 dagar kvar)