Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

PR & Content Coordinator till Uptream Communication

Sista ansökningsdag
23 november 2024 (57 dagar kvar)
Publiceringsdatum
24 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

"Engagemang, energi och glädje är avgörande för att trivas och leverera riktigt bra, men det krävs också kunskap och erfarenhet. Det är kombinationen av erfarenhet och glädje som gör Upstream till en PR- och kommunikationspartner att lita på och har roligt med." Låter det här som något som går i linje med din vision? Då är du varmt välkommen med din ansökan!



Om tjänsten

Upstream Communication är en PR- och kommunikationsbyrå med lång erfarenhet av att nå ut med nyheter på den redaktionella arenan. Att planera och påverka vad som publiceras i morgondagens nyhetsflöde är drivkraften varje dag.

De levererar allt från kommunikationsstrategi, rådgivning, medierelationer till att skapa content i form av artiklar, nyhetsbrev, blogg-inlägg och LinkedIn-inlägg och internkommunikation med flera olika projekt och kunder.

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för just detta, är redo att ta dig an rollen som PR & Content Coordinator och vill vara en bidragande faktor till ett otroligt roligt jobb! Rollen är på deltid med flexibilitet i arbetstider och dagar, samt möjlighet att sitta remote.

Du erbjuds

  • Ett spännande steg in i branschen & utvecklingsmöjligheter i ett växande företag
  • En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling. Läs mer om konsultrollen här.


Arbetsuppgifter
  • Skapa och skriva Content, så som artiklar, nyhetsbrev, blogg-inlägg, LinkedIn-inlägg etc
  • Rådgivning, vara ett bollplank, externa ögon och öron, testa idéer genom medias ”glasögon”
  • Ringa samtal och pitcha in nyheter till exempelvis journalister


Kvalifikationer
  • Studerar just nu en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller har en annan sysselsättning på minst 50%
  • Har mycket goda kunskaper i att både tala och skriva på svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet
  • Har en teknisk förståelse samt intresse för digitala lösningar
  • Goda kunskaper i Microsoft Office paketet

Det är meriterande om du har

  • Tidigare arbetslivserfarenhet där du arbetat med likvärdiga uppgifter
  • Har kunskaper kring grafiska program, exempelvis kunna redigera bilder

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Social
  • Ordningsam
  • Orädd
  • Analytisk förmåga
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 november 2024 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se