Hoppa till innehåll

Ekonom sökes för deltidsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Som ekonom kommer du få stötta i de flesta ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta med såväl budgetarbete som fakturering och dokumenthanting. Nedan är arbetsuppgifterna mer specificerade:

Budget
  • I samråd med revisionschef arbeta fram budgetförslag inför förhandling
Fakturering
  • Löpande mottagningsattestera och kontera fakturor inför beslutsattest av revisionschef
  • Fakturera bolag inom organisationen
Månads- och tertialrapportering
  • I samråd med revisionschef sammanställa delårsrapport 1 och 2 samt verksamhetsrapport per helår
  • Månatlig ekonomisk rapportering med analys och månadsrapportering med kommentarer och prognoser till styrelsen. Prognoser tas fram i samråd med revisionschef.
Administrativa uppgifter
  • Stöd i nämndadministrationen
  • Dokumenthantering: Registrering, diarieföring, gallring och arkivering
  • Föra minnesanteckningar vid möten
  • Ta fram och kvalitetssäkra dokument
  • Utrednings-/granskningsrelaterade uppgifter: Bearbeta underlag, författa rapporter etc.
Övrigt
  • Vid behov föredra ekonomiärenden vid sammanträden
Vem är du?

För att vara kvalificerad för detta uppdrag måste du uppfylla följande:
  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdigt (universitet/YH)
  • Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete och har deltagit i eller utfört ett flertal uppdrag
  • Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
  • Datakunskaper i kontorsstödsprogram och Officepaketet eller motsvarande
  • Van att arbeta i systemen Stratys och UNIT4 (tidigare Agresso)
  • Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av arbete i systemet Platina är meriterande.

Personliga egenskaper:
  • Vara pålitlig genom att agera och prestera enligt förväntat
  • Vara adaptiv genom att anpassa sig till föränderliga omständigheter
  • Vara proaktiv genom att påkalla behov av eller själv åstadkomma förändring
  • Vara noggrann och ha ett öga för detaljer
  • Ha lätt för att samarbeta med kollegor och andra externa samarbetspartners samt vara professionell i sitt agerande
Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag på deltid som kommer variera i omfattning under olika perioder men sett under året ligger tjänstgöringsgraden på 20-25 %. Uppdraget förväntas starta snarast och kommer löpa under hela 2024 (2024-12-31) och kan ev. bli förlängt vid behov. Tjänstgöringsgraden kan bli högre än 20-25 % vid behov.

Du kommer att bli anställd av Jurek Recruitment & Consulting och vara uthyrd till vår kund. Arbetsplatsen är hybrid men du ska kunna arbeta på plats vid behov i Gävle.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag!

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Jurek Rekrytering & Bemanning AB logotyp
Sök jobbet
Sista ansökningsdag
05 dec. 2023 (3 dagar kvar)
Område
Yrkesroll

Kontaktperson
Livija Bekkhus
Email
Telefon

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
http://www.jurek.se/

Fler jobb från samma arbetsgivare