Kundservicemedarbetare med social fingertoppskänsla

Kundservicemedarbetare med social fingertoppskänsla

Dina favoritord - Högt tempo, positiv och kundkontakt.

"Du är kommunikativ. Du älskar att ge god service till människor. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer."
Vi på Vy Tåg vill ta hand om våra kunder hela vägen. Därför skapar vi ett eget servicecenter i Gävles, med ett antal kundservicemedarbetare för så väl tillsvidare- som visstidsanställning. Vi söker dig med lika stora delar pionjäranda och nyfikenhet som erfarenhet av kundservice, för att bidra till lagandan redan från start.

Vill du vara en del av ett härligt gäng i ett företag med nära ledarskap och snabba beslutsvägar är det här jobbet för dig.

Arbetsuppgifter
Våra kunder kan behöva hjälp både före -under och efter resan. Förutom att svara på frågor om allt från trafikinformation till rabatter i telefon är dina huvudsakliga arbetsuppgifter
  • att sälja och marknadsföra våra resor
  • att svara på mejl, chatt och andra sociala medier
  • att uppdatera innehållet på våra webbplatser
  • att hantera reklamationer och om-/gruppbokningar
  • att sammanställa och följa upp statistik.
  • att svara och publicera inlägg i våra sociala kanaler
Kvalifikationer
Vårt allra viktigaste formella krav på dig är att du har ordentligt med erfarenheter av försäljning och kundservicearbete, gärna med CRM. Dessutom ska du
  • ha goda kunskaper i Officepaketet
  • ha erfarenhet att arbeta mot tydliga mål och att följa upp dem
  • ha godkända betyg i svenska A eller 1 och engelska A eller 5
  • förstå, tala och skriva flytande på svenska och engelska – och du får gärna behärska fler språk än så
  • vara 20 år eller äldre.
Personliga egenskaper
Ibland drabbas vi av trafikstörningar, och då kan arbetstempot på servicecenter tidvis bli väldigt högt. Då är det viktigt med is i magen, tålamod och ett aldrig sinande gott humör. Vi vill också att du
  • är strukturerad och målinriktad
  • är flexibel, lyhörd och intresserad av kontakt med människor
  • har lätt för att anpassa dig till nya situationer för att verkligen förstå kundens behov
  • har god it-vana och är nyfiken på ny teknik.
  • är intresserad av att utveckla våra sociala kanaler
Det är meriterande om du
  • har vana av formgivning för digitala kanaler och/eller att arbeta i webbpubliceringsverktygen EpiServer och WordPress
  • har kännedom om SEO
  • har erfarenhet av personalansvar i tidigare jobb
Arbetstider: Varierande under öppettiderna 07:00-19:00 veckans alla dagar

Övrigt: Ange i din ansökan om du söker en tillsvidareanställning eller visstidsanställning
Mer info
Kontaktperson Maria Bäckström
Telefon 026 4206416
Område Gävle
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 mars 2021 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.


Vy Tåg
är dotterbolaget som agerar på den svenska järnvägsmarknaden. Omsättningen är cirka 1 000 miljoner kronor, vi har omkring 700 anställda och fem trafikuppdrag: Norrtåg, Värmlandstrafik, X-trafik, Krösatågen och från december 2020 även nattågstrafiken på övre Norrland. Dessutom har vi egen helgtrafik Karlstad-Oslo och kör snabbtåg Oslo-Göteborg i samarbete med vår ägare.