Är du Brynäs IF:s nya innesäljare/ bokningsansvarig?

Är du Brynäs IF:s nya innesäljare/ bokningsansvarig?

Dina arbetsuppgifter

I denna tjänst ansvarar du för inkommande bokningar till Brynäs IF:S hemmaarena, vilket innefattar paketeringar med mat och hockey, logebokningar, matchbiljetter, företagsbokningar och eventbokningar. Rollen innefattar att du aktivt arbetar med försäljning, alltid med hög kundservice och en positiv attityd. Du kommer att ansvara för att hantera kundförfrågningar snabbt och effektivt i en teamorienterad miljö. I kontakten med kunder informerar du om alternativa lösningar och arbetar aktivt med merförsäljning utifrån tillgänglighet och kampanjer. Att använda telefonen som arbetsredskap är något du trivs med och arbetar med att ta emot och administrera bokningar. Ditt värdskap är naturligt och du skapar goda relationer samt tar väl hand om våra gäster. Tjänsten innebär även löpande försäljning mot utsatta mål och deadlines, där du planerar, samordnar och skapar struktur inför kommande försäljningsperioder och större kampanjer. Du hanterar också fakturering, administration och informerar berörd personal inför och efter event i arenan.

I rollen som innesäljare/bokningsansvarig tillhör du avdelningen kommunikation, event och marknad, där du ingår i ett säljteam med medarbetare där ni tillsammans ansvarar för att Brynäs IF:s upplevelser är bokningsbara och tillgängliga. Säljteamet ansvarar även för försäljningen av biljetter, restaurang, konferenser och event i Monitor ERP Arena.

Din profil

Du som söker är van att ha kundkontakt och trivs i servicerollen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning, bokning och gärna inom upplevelselindustri, restaurang eller konferens. Som person är du stresstålig, strukturerad och arbetar med kunden i fokus. Du har förmågan att arbeta efter utsatta strategier och verksamhetsplaner med hög målmedvetenhet. Att arbeta i högt tempo är något du trivs med och du har förmågan att avgöra rätt ambitionsnivå utifrån givna förutsättningar. Du är kontaktskapande, har en hög social kompetens och en känsla för god service gentemot dina kollegor och föreningens målgrupper. Du är duktig på att löpande involvera och informera medarbetare och samarbetspartners samt är bekväm att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi ser det även som meriterande med erfarenhet av att ha arbetat i system som Caspeco, Briljant- ekonomisystem, Winpos, LIME och AXS-biljettsystem.

Tjänsten är ett vikariat på 14 månader med chans till eventuell förlängning med start i januari 2020. Arbetet sker på dagtid och/eller efter schema, då arbete på kvällstid och helger förekommer.
Passar beskrivningen in på dig? Välkommen att bli en del av vårt lag!

Brynäs IF samarbetar i denna process med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ida Broman på 073-351 27 56 eller på ida.broman@clwork.se. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 3 november.
Mer info
Kontaktperson Ida Broman
Telefon 0733-512756
Område Gävle
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 3 nov 2019 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Brynäs IF är en anrik förening som bildades 1912. Föreningen har många medlemmar och supporters över hela Sverige och vårt varumärke är välkänt.
Brynäs IF har en gedigen historia som vi vill värna om samtidigt som vi alltid blickar framåt och ser alla möjligheter som finns med vår fina Monitor ERP Arena.
Vi har två representationslag som spelar i högsta ligorna i Sverige, SHL och SDHL. Vid sidan av den sportsliga verksamheten bedriver även Brynäs IF den sociala verksamheten En bra start, som arbetar för att fler barn och unga ska få en bra start i livet.

Tillsammans med Brynäs IF söker vi nu en vikarie i rollen som innesäljare/bokningsansvarig. Vi söker dig som är van att arbeta med bokningssystem, är säljande i din framtoning och har fokus på kundservice.