Säljare / Account Manager

Säljare / Account Manager

Vi söker dig som vill bli bäst inom B2B-försäljning! Har du rätt inställning och driv för att lyckas? Då finns möjlighet för dig att göra karriär som Säljare / Account Manager. Din anställning startar med ett traineeprogram där du får rätt verktyg för att lyckas. Välkommen med din ansökan!

Om rollen som säljare
Som Säljare / Account Manager jobbar du med att bygga upp din egen kundbas och skapa stort kontaktnät i näringslivet. Du kommer i kontakt med företag inom olika branscher i hela tjänstemannasektorn och vi lovar dig en allmänbildande och utvecklande roll.

Du ansvarar för affären från ax till limpa, vilket innebär att du prospekterar, bokar och genomför möten hos potentiella kunder. Väl ute på dina kundmöten gör du behovsanalys och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Du prisförhandlar och skapar offerter och har ett tätt samarbete med dina kollegor på leveransavdelningen.

Vårt kontor i Gävle är en nyetablering under 2022 och idag är vi tre medarbetare och söker nu nästa person som kan bidra till Bravuras tillväxt i regionen. Du tillhör region Norr där ni har ett nära samarbete med våra kontor i Sundsvall, Umeå och Luleå.

Sales Trainee Program


Din anställning inleds med ett Sales Trainee Program där du får verktygen för att lyckas i rollen. Efter avslutat program blir du diplomerad och kan fortsätta din resa som Säljare hos oss! Under utbildningen får du bland annat:
  • Lära dig grunderna för framgångsrik försäljning och accelerera din kompetens inom B2B generellt och rekryteringsbranschen specifikt.
  • Kunskapsutbyte via utbildningstillfällen tillsammans med säljare alla Bravuras kontor.
  • Utbildning i bland annat mötesteknik, prissättning, förhandlingsteknik, affärsförståelse, kundfokus med mera.
Om oss
Bravura Sverige är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades 2008 med en vision om att stärka företag genom människor och människor genom jobb. Idag är vi en väletablerad aktör och en av de snabbast växande inom vår bransch.

Affärsidén är enkel - vi hjälper företag att rekrytera eller hyra rätt kompetens och vi erbjuder jobb till talanger i början av karriären. När vi är framgångsrika får människor jobb och företag stärks genom rätt kompetens.

Vi särskiljer oss genom ett högre engagemang. Det innebär att vi bryr oss lika mycket om kundens affär som de själva gör. Våra långsiktiga mål är att ha nöjdast kunder, kandidater och medarbetare i hela branschen.

Om dig vi söker
Vi tror på människors potential att utvecklas. Därför är det viktigaste för oss är att du har rätt inställning och engagemang! Om du sliter för att vinna och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas, även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. Detta i kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du alla förutsättningar att lyckas!

För att kunna utföra arbetet behövs dock att du har (eller planerar att ta) B-körkort samt goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska.

Att jobba hos oss
Värdegrunden på Bravura handlar om att vara målinriktad, pålitlig, generös och inspirerande. Vi gillar att göra saker tillsammans, delar med oss av kunskap och hjälper andra att lyckas. Därtill strävar vi alltid efter att vara bäst på det vi gör!

Hos oss blir du del av en stark gemenskap och en kultur som präglas lika mycket av glädje som resultat. "Det handlar om att skapa minnen" är ett uttryck som vår koncern-VD Martin Sander ofta använder för att berätta om hur det är själva resan som är målet. Hos oss får du träna på arbetstid och vi gör årliga resor samt ordnar massa annat kul.

Om rekryteringsprocessen


Rekryteringsprocessen hos oss bygger på en kompetensbaserad urvalsmetodik, en vetenskapligt förankrad metod för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar. Från det att du söker jobbet sker processen i tre steg:

Urval

Vi går igenom alla kandidater som sökt jobbet och genomför en strukturerad analys av personliga egenskaper, färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning för att skapa bästa möjliga matchning.

Intervjuer

Efter en inledande telefonavstämning är det dags för en intervju hos oss där du får den som ansvarar för rekryteringen. Om du går vidare till nästa steg får du träffa din blivande chef. Intervjuerna tar cirka 1 timme.

Återkoppling

Under hela rekryteringsprocessen får du återkoppling från din kontaktperson på Bravura. Du är också välkommen att höra av dig om du har några frågor. Oavsett om du går hela vägen i mål eller inte så lovar vi att hålla dig uppdaterad om status i rekryteringen.

Övrig information
Start: 23 januari
Plats: Gävle
Lön: Fast lön + rörlig provision

Välkommen med din ansökan och lycka till!
Mer info
Kontaktperson Jonathan Wålstedt
Telefon 0735889017
Område Gävle
Yrkesroll Försäljning, Account Manager
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 10 jan 2023 (44 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemanningsföretag och rekryteringsföretag för företag som vill hitta Next Gen Professionals - det vill säga talanger i början av karriären. Vi är nästan alltid på jakt efter nya medarbetare till våra roller inom försäljning och rekrytering. Emellanåt har vi även vakanser inom våra supporterande funktioner. Vill du vara med på en spännande resa och skapa skillnad för både företag och människor? Välkommen till Bravura!