Servicedeskmedarbetare till 1st line support

Servicedeskmedarbetare till 1st line support

Drivs du av problemlösning och att ge service av bästa kvalitet? Vill du dessutom arbeta på ett internationellt företag där du får dela dina kunskaper och erfarenheter med kollegor över hela världen? Då är detta tjänsten för dig! Hos vår kund kommer du stötta användare med IT-support via telefon och mail. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Vår kund är ett väletablerat, globalt företag och som servicedeskmedarbetare är du första kontakten för företagets medarbetare kopplat till IT-relaterade ärenden. Rollen innebär kontakt med kunder från både USA och Sverige och arbetet sker i tvåskift med arbetstider mellan 07.00-23.00.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Utreda IT-relaterade ärenden via telefon, mail och fjärrsupport
  • Logga samtal och mail i ärendehanteringssystemet
  • Stötta användare i frågor rörande teknisk utrustning och interna IT-system
  • Skicka vidare de mer komplexa ärendena till 2nd eller 3rd line support
Tjänsten passar dig som vill utvecklas inom IT-branschen. Då arbetet på 1st line till stor del sker utifrån redan fastställda rutiner så är det här en perfekt roll för dig som vill få chansen att utvecklas och lära dig mer!

Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av kundbemötande via mail och telefon
  • Har ett stort tekniskt intresse och vilja att arbeta med IT
  • Är bekväm med att prata i telefon och trivs med att ha många kontaktytor
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det krävs i dokumentation samt i kontakt med kunder
För den här rollen ser vi det som meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller har vana av att arbeta med hårdvara.

Som person är du:
  • Serviceinriktad och drivs av att erbjuda service i toppklass
  • Problemlösande och nyfiken på utmaningar
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Cirka 20 minuter utanför Gävle
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Gävle
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se